معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به تحولاتی که سال‌های گذشته در کتاب‌های درسی رخ داده است موقعیت‌های خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده و معلمان این فرصت‌ها را به خوبی درک کرده اند، فعالیت‌ها و موفقیت‌های دانش آموزان در جشنواره خوارزمی گویای این مسئله است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمیدرضا دعاگویی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و قرآنی دانش آموزان شهرستان جیرفت ضمن تبریک هفته پژوهش گفت:یکی از اهداف آموزش پرورش این است که محوریت را به مدرسه می‌دهد یک مدرسه پویا از همه موقعیت‌هایی که در اختیار دارد موقعیت یادگیری را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

وی افزود:طی چند سال گذشته کتاب‌های جدیدی با محتوای جدید در اختیار معلمان گذاشته شده و معلمان و مدیر مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) جیرفت بهترین استفاده را از این موقعیت کرده اند در کتاب‌ها و دروس مختلف حتی محتوایی که یک شرایط بومی و محلی که ارتباط با فرهنگ و سنن منطقه را اضافه کردند. بخصوص در دروس فرهنگ و هنر و درس فناوری و ازین جهت مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) جیرفت مدرسه پویایی است و دانش آموزان بسیار خلاق هستند.

دعاگویی در رابطه با جایگاه پژوهش در استان و شهرستان تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان پژوهش را در حد پژوهش‌های آکادمیک دانشگاهی نباید دنبال کنند بلکه این تمرین پژوهش است دانش آموز مسئله را پیدا کند و با یک اندیشه واگرا به دنبال پاسخ‌هایی در خور بضاعت و حل مسئله خود باشد و این تمرین پژوهشی برای این رده‌های سنی کفایت می‌کند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به تحولاتی که در سال‌های گذشته در کتاب‌های درسی رخ داده است موقعیت‌های خیلی خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده است و معلمان ما این فرصت‌ها را به خوبی درک کردند و فعالیت‌ها و موفقیت‌های دانش آموزان در جشنواره خوارزمی گویای این مسئله است.

دعاگویی از افتخار آفرینی دانش آموزان کرمانی در جشنواره جوان خوارزمی خبر داد و گفت: دانش آموزان استان کرمان در جشنواره جوان خوارزمی با ارائه چهار طرح خلاقانه در زمینه نانو رتبه دوم جشنواره را کسب کردند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: دانش آموزان استان کرمان طی چهار سال گذشته در جشنواره خوارزمی سه سال متوالی رتبه اول کشوری را از آن خود کردند و این افتخار آفرینی‌ها گویای این است که دانش آموزان کرمان و شهرستان جیرفت به خوبی از فرصت‌ها و موقعیت‌های پژوهشی استفاده می‌کنند.

یادآور می‌شود:به مناسبت هفته پژوهش و قرآن و عترت نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و قرآنی دانش آموزان مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) در شهرستان جیرفت با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر و معاونان و جمعی از کارکنان اداره آموزش و پرورش جیرفت افتتاح شد.
انتهای پیام/ی

ارائه طرح دانش آموزان جنوبی در جشنواره خوارزمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار