رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:شهرستان رودبار جنوب نسبت به امکانات بهداشتی و درمانی، ضعیف‌ترین شهرستان است.

سوء تغذیه در کودکان رودبار جنوب بیداد می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درجلسه شورای سلامت شهرستان رودبار جنوب گفت: بزودی ۱۸ خانه بهداشت در رودبار جنوب تجهیز می‌شوند.

وی افزود: شهرستان رودبار جنوب نسبت به امکانات بهداشتی و درمانی، ضعیف‌ترین شهرستان است، تمام توانمان را به کار برده ایم که دسترسی مردم را در بهداشت بالا ببریم.

مکارم تصریح کرد: فرهنگ سازی بهداشت و سلامت باید از دانش آموزان شروع شود و این باید دغدغه ذهن آموزش و پرورش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:اگر منابعی را که در ادارات مختلف داریم تجمیع کنیم خیلی کار‌ها انجام می‌شود و باید در جهت رفع مشکلات مردم، اتحاد بین مسئولین بیشتر شود.

همچنین سید فریدون افضلی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای سلامت شهرستان رودبار جنوب گفت: تجهیز مناطق بهداشتی و درمانی رودبار جنوب اولویت ماست و وظیفه خود می‌دانیم به این مردم خدمت کنیم.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای این منطقه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان به افزایش ۹۶ تخت و خوابی مصوب شده است و در دستور کار است که بزودی اورژانس و کلینیک بیمارستان سیدالشهدا (ع) این شهرستان گسترش پیدا کند.

وی با نگرانی تصریح کرد: آمار سوءتغذیه بخصوص در کودکان در این شهرستان بیداد می‌کند که باید جهت رفع این مشکل، اقدام لازم صورت گیرد.

پورجمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این جلسه گفت: ۶۵ هزار نفر در بحث بهداشت فردی و سلامت در شهرستان رودبار جنوب توسط تیم‌های سلامت آموزش داده شد.

وی افزود: آب آشامیدنی رودبار جنوب زیر ساخت مناسبی ندارد و وضعیت کلرزنی استاندارد نیست.

پورجمالی با بیان اینکه بهداشت باید از مدارس شروع شود، تاکید کرد: آموزش پرورش بهداشت فردی را در مدارس آموزش دهد امر بهداشت و سلامت یک امر فراگیر است تا زمانی که فقر و بی سوادی است نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

همچنین امیرپور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تاسیس یک داروخانه جدید در شهر رودبار جنوب خبر داد.

سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای سلامت شهرستان رودبار جنوب نیز خبر داد: پزشک متخصص اطفال و پزشک متخصص داخلی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) رودبار جنوب مستقر شده است. همچنین تمام تجهیزات اتاق عمل این بیمارستان جهت راه اندازی آماده است.

عطاپور فرماندار شهرستان رودبار جنوب در جلسه شورای سلامت این شهرستان نیز گفت: مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از مدیران استانی است که بیشترین حضور را در این شهرستان داشته و پیگیر رفع مشکلات منطقه است.

یادآور می‌شود:جلسه شورای سلامت شهرستان رودبار جنوب با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هئیت رئیسه این دانشگاه، رئیس نظام پزشکی پنج شهرستان جنوبی، فرماندار رودبار جنوب، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان سیدالشهدا (ع) این شهرستان در فرمانداری رودبار جنوب برگزار شد.
انتهای پیام/ح

سوتغذیه نگران کننده در بین کودکان رودبارجنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.