«نشنال اینترست» اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا باید فورا ناوگان هوایی خود را ارتقا بخشد در غیر اینصورت در جنگ با چین یا روسیه شکست می‌خورد.

نشنال اینترست: نیروی دریایی آمریکا ممکن است در جنگ با چین یا روسیه متحمل شکست شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا باید فورا ناوگان هوایی خود را ارتقا بخشد یا آنکه منابع ناوگان خود را به واحدهای مهمتری هدایت کند، زیرا ممکن است در جنگ با چین یا روسیه متحمل شکست شود.

نشنال اینترست با استناد به مطالعه‌ای که «مرکز ارزیابی راهبردی و بودجه» (CSBA) در واشنگتن انجام داده است، اعلام کرد اگر نیروی دریایی آمریکا ناوگان هوایی خود را نوسازی نکند، ممکن است رقابتی بودن خود را از دست بدهد و در صورت جنگ احتمالی با چین یا روسیه شکست بخورد.

براساس این مطالعه، «در صورتیکه نیروی دریایی آمریکا نتواند ناوگان هوایی خود را تغییر دهد، مقامات آن باید این مسئله را در نظر بگیرند که آیا باید به سرمایه گذاری در این بخش ادامه داد یا منابع ناوگان هوایی را به واحدهای مهمتری هدایت کنند.»

بنابر اعلام مرکز ارزیابی راهبردی و بودجه، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1991، نیروی دریایی آمریکا با نبود رقیب مواجه شد و شروع کرد به کاهش توان جنگی خود. به این ترتیب، ناوگان هوایی دیگر از جنگنده های نسل چهارم اف-14 تام کت (F-14 Tomcat) و هواپیمای اس-تری.بی وایکینگ (S-3B Viking) که جایگزین جنگنده‌های بمب افکن هورنت و سوپرهورنت شرکت مک‌دانل داگلاس شدند، استفاده نکرد.

این نشریه افزود ناوگان هوایی نیروی دریایی آمریکا در عملیات نظامی لازم برای شکست نیروهای مسلح قدرت‌های بزرگ، «شعاع عمل، استقامت پرواز، توان بقا و تخصص لازم» را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار