مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ثبت برند نقشه جغرافیایی جاجیم، گلیم و ماشته نیز از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این حوزه است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت:تمام کسب کار‌هایی که در قالب خوشه‌ها باشند از طریق شرکت‌های صنعتی در قالب خوشه کسب و کار قابل شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه خوشه گلیم لرستان یکی از ۱۲ خوشه شناسایی شده است، افزود: طی دو سال گذشته عملیات توسعه گلیم لرستان انجام شده یکی از مهمترین کار‌های که تا امروز صورت گرفته اجرای طرح‌های پژوهشی تقاضا محور در حوزه صنایع دستی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان اظهار کرد:درگذشته بافندگان قالی بر اساس نقشه‎ای که در ذهن داشتند اقدام به بافت قالی می‌کردند، اما امروزه طرح‌های قدیمی در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان به روز رسانی شده‌اند.

رازانی با بیان اینکه با به روزرسانی طرح‌ها تمایل بازار در جهت خرید این گلیم‌ها افزایش یافته است، تصریح کرد:استانداردسازی و ثبت برند نقشه جغرافیایی جاجیم، گلیم و ماشته نیز از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این حوزه است.

انتهای پیام/م

ثبت برند جاجیم، گلیم و ماشته به نام لرستان

برچسب ها: میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار