مسئول دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت:۲۰۰ پروژه و طرح در سراسر کشور در بخش فنی و حرفه‌ای وجود دارد که نیازمند اعتبارات لازم برای اتمام آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، طی مراسمی عصر امروز  ابراهیم صالحی ،مسئول دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ضمن بازدید از مراکز آموشکده‌های کوثر و شهید کرانی سیرجان در نشست مسئولین و کارکنان آموزشکده‌های سیرجان شرکت کرد و گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از بزرگترین دانشگاه‌های کشور هستند که در آموزش‌های مهارتی خوب کار می‌کنند و امروزه استان کرمان با ۱۵ مرکز آموزشکده و دانشکده ۱۱ هزار نفر جمعیت دانشجویی  در آموزش‌های مهارتی در کشور جایگاه برتر را کسب کرده و پیشتاز است.

 ابراهیم صالحی عمران افزود: بر اساس اطلاعات و آمار موجود ۷۵ درصد از دانش آموختگان این مراکز جذب بازار کار شدند و در خیلی از رشته‌ها ۱۰۰ درصد این فارغ التحصیلان وارد بازار کارمتناسب با رشته‌های خود شدند.

وی با تاکید برآموزش‌های عملی در کشور گفت: لازم است مردم به این حقیقت پی ببرند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه به مهارت‌های آموزشی است و قطعا جوانانشان با این آموزش‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

مسئول دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بهسازی و تجهیز کارگاه‌ها، توانمند سازی مربیان، تربیت دانشجویان کارآمد و نظارت کیفی را از اولویت‌های مراکز دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی عنوان کرد و افزود: ۲۱ هزار مدرس حق التدریس داریم و در صدد هستیم همه توان موجود را برای رشد کیفی و کمی به کار ببریم و نیازمند حمایت مالی بیشتر هم هستیم و برای تحقق برنامه‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارتخصیصی نیاز می باشد که بخشی را دولت تامین کرده است.

 صالحی عمران گفت:۲۰۰ پروژه و طرح در سراسر کشور در بخش فنی و حرفه‌ای داریم که نیازمند اعتبارات لازم برای اتمام آن‌ها هستیم.

در این جلسه حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان بر رفع مشکلات که ناشی از کمبود اعتبارات عمرانی است تاکید کرد و گفت: دانشجویان امانت‌های این ملت به دست ما هستند و توجه به کیفیت مهم است چه بسا که یک لحظه تفکر بهتر از یک سال عبادت باشد لذا تربیت در مسیر حق عبادت است.

 منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان هم بر اتمام ساختمان آموزشکده فنی دخترانه کوثر سیرجان تاکید کرد و از مدت اجرای این طرح که بیش از ۵ سال طول کشیده انتقاد کرد و خواستارتامین منابع مالی لازم شد .

برای طرح‌های عمرانی و حصار کشی آموزشکده پسرانه فنی شهید کرانی سیرجان ۳ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان اختصاص داده  و مقرر شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در خصوص این مراکز در سیرجان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام اقدام کند.

در پایان این بازدید و جلسه ساختمان سلف سرویس آموزشکده فنی شهید کرانی سیرجان به بهره برداری رسید.

به گفته آقای وحید صادقی رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید کرانی این ساختمان با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۵ میلیاردریال از اعتبارات این آموزشکده به پایان رسیده که ظرفیت ۶۰۰ نفررا دارد.

انتهای پیام/ی

سیرجان و استان کرمان در آموزش‌های مهارتی در کشور پیشتاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار