نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند تکمیل کننده پازل فعالیت معین‌های اقتصادی در استان کرمان و ارائه آموزش‌های اشتغال و مهارتی باشند.

مالیات بر ارزش افزوده در تجهیز واحد‌های دانشگاهی مصرف می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در محل دانشگاه شهید چمران کرمان گفت: در راستای کمک به دانشگاه ها، در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده پیشنهاد دادیم که یک واحد از ۹ واحد مالیات ارزش افزوده را برای خرید تجهیزات دانشگاه‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار ۱۰۰ درصدی است، عنوان کرد: آموزش‌ها به روز شده و باید تجهیزات جدید و به روز هم خریداری شوند و امر نوسازی هم مدنظر قرار گیرد.

پورابراهیمی انعقاد قرارداد‌های برون سپاری را از ظرفیت‌های مهم در حوزه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: دانشگاه می‌تواند خدمات مرتبط با رشته‌های خود را برای صنایع و شرکت‌ها انجام دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: به بودجه دولت وابسته نباشید، بلکه از محل ظرفیت‌های خودشان ساختار را و منابع را اصلاح کنید.

وی به وجود معین‌های اقتصادی در استان اشاره داشت و گفت: معین‌های اقتصادی ظرفیتی است که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کنار آن‌ها خدمات بهتر و بیشتری را برای جامعه ایجاد کنند.

پورابراهیمی بیان داشت: پازل اشتغالی که به واسط فعالیت معین‌های اقتصادی در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود و یا خدماتی که آن‌ها ارائه می‌دهند، می‌تواند با ارائه آموزش از سوی فنی و حرفه ای‌ها تکمیل شود.

انتهای پیام/ح

مالیات برارزش افزوده به کمک تجهیزدانشگاه می آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار