استاندار کرمان گفت: استان کرمان در مجموع سرانه ورزشی فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده 20 درصد عقب نسبت به متوسط کشوری عقب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی در هفتمین جلسه ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت: با وجود اینکه سرمایه‌گذاری در بحث ورزش و جوانان را ضروری می‌دانیم اما متاسفانه این استان در سرانه ورزشی نسبت به متوسط کشوری عقب است.

وی با اشاره به اینکه در سرانه فضای ورزشی روباز 10 درصد از متوسط کشوری عقب هستیم، افزود: در فضای ورزشی سرپوشیده هم 40 درصد نسبت به متوسط کشوری عقب بوده و در مجموع سرانه ورزشی فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده 20 درصد عقب هستیم.

فدایی با بیان اینکه 108 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در بخش ورزش استان کرمان شناسایی شده است، تصریح کرد: توسعه ورزش استان را پیگیری می‌کنیم و به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیران در این حوزه هستیم.

محمدتقی امیری‌خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: طی دو سال گذشته، استان کرمان رشد خوبی در حوزه جوانان براساس آمار وزارت ورزش داشته است.

وی با بیان اینکه کرمان دومین استان برتر کشور در صدور اعتبارنامه سمن‌هاست، افزود: صد درصد اهداف سمن‌ها در استان محقق شده است.

امیری خراسانی مشارکت‌های جوانان در استان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: 82 سمن فعال جوانان در استان کرمان وجود دارد و تا انتهای سال این استان به باشگاه صدتایی‌های سمن‌های جوانان می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه 120 دوره آموزشی ازدواج در استان برگزار شده است، یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز با دو بانک تفاهمنامه داریم.

امیری‌خراسانی با اشاره به اینکه سمن‌ها نیز طرح‌های خوب احیای کشاورزی و صنایع‌دستی در استان داشتند که در حال اجرا است، افزود: ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان از ابتدای سال تا کنون هفت جلسه برگزار کرده است.

انتهای پیام/ب

جلسه ساماندهی امور جوانان استان کرمان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار