نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: فریاد استکبارستیزانه دانشجویان همزمان با سفر معاون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران نشانه حق طلبی جوانان این سرزمین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت یاد شهدای دانشجوی واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران را گرامیداشت و گفت: ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و استقلال طلبی دانشجویان کشوری است که امروز با تمام وجود مقابل نظام سلطه قد علم کرده اند.

وی با اشاره به روند شکل گیری و بهانه جویی دنیای غرب به ویژه آمریکا در مذاکرات برجام به موضع گیری اخیر مقامات این کشور مبنی بر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل از سوی ایران بدلیل آزمایشات موشکی اشاره کرد و افزود: سردمداران عهد شکن و غیر قابل اطمینان آمریکایی به ویژه ترامپ که بر خلاف موازین بین المللی، یکطرفه از برجام خارج شدند، غلط می‌کنند که در خصوص توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی اظهار نظر می‌کنند.

امام جمعه رشت نفوذ کلام حق و عدالت طلبی ملت بزرگ ایران را در میان ملل آزادی خواه و استکبار ستیز دنیا تبیین و تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم آمریکا و اروپا نیز از تبعیض حاکمیت یک درصدی بر مردم ۹۹ درصدی اعتراض دارند و تغییر روند در اداره امور کشورشان با رعایت عدل، انصاف و پرهیز از تبعیض را خواستارند.

آیت الله فلاحتی همچنین ۱۸ آذر ۱۳۷۰ را برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب نظام اسلامی برشمرد و گفت:: در این روز سازمان ملل رژیم بعثی صدام را آغازگر جنگ تحمیلی اعلام کرد و نشان داد این سرزمین هیچگاه جنگی را علیه همسایه‌ای آغاز نکرده، ولی با تمام توان از حریم خویش دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/اص

خطبه‌های نماز جمعه رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.