همزمان با سالگرد درگذشت استاد تاج اصفهانی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور و رئیس حوزه هنری استان اصفهان و جمعی از همکاران و هنرمندان امروز مهمان استاد احمد مراتب (دره التاج ) اصفهانی بودند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابراعلام روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان ، استاد مراتب یکی از اساتید برجسته آواز در اصفهان است که از سوی استاد تاج به دره التاج ملقب شده است ، این هنرمند در سال 1354 در بیست سالگی بر روی بام کعبه با شهامت اذان را با «اشهد ان علی ولی الله» در میان جمعی از زائران و در مقابل ملک سعودی خواند.

استاد مراتب در لذت بخش بودن این اذان گویی می گوید : وقتی روی بام کعبه رفتم به خودم گفتم تو امروز  سلطان عالمی زیرا که در محل تولد امام علی (ع) هستی و شاید این واقعه دیگر هیچ وقت در زندگی تو تکرار نشود. زمانی که اذان گفتن من بر روی بام کعبه تمام شد یکی از آرزوهایم این بود که خداوند مرا در آن حال قبض روح کند.

وی ادامه داد : امام موسی صدر که سبب این اتفاق (اذان گفتن من روی خانه خدا) شده بودند از من خواستند که از ایشان چیزی بخواهم و من بعداز اصرار ایشان خواستم که مقدمات رفتن مرا به سفر کربلا فراهم کنند زیرا در آن زمان راه کربلا بسته بود و ایشان به من گفتند به اصفهان برو و سلام مرا به استاد تاج برسان تا ایشان مقدمات را فراهم کنند.

استاد مراتب پس از بیان خاطرات خود از استاد تاج اصفهانی و همچنین قمرالملوک وزیری تصریح کرد : وقتی هوای نفس در شما باشد نور و گرما ندارید و بزرگان موسیقی ما مانند خانم قمر درآمد خود را صرف خدمت به مردم می کردند و می گفتند من درآمد موسیقی ام را برای خدمت به مردم می خواستم و برای خدمت به آنان و خوشحالی آنها صرف کردم.

دره التاج که شعرهای زیادی نیز از حفظ دارد با اشاره به اینکه اگر خدا این درک را به ما بدهد که بفهمیم آنچه که نمیدانیم نسبت به دانسته های ما هیچ است باعث رشد ما می شود افزود:  چیزهایی غیر از هنر هم هست که انسانها را ارزشمند می کند و در واقع آنچه در زندگی مهم است همین ارزش هاست.

گفتنی است، در این دیدار میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری چند شعر از سروده های خود خواند و اشکان کمانگری خواننده جوان با همراهی استاد حسن منصوری و نوای نی او به خواندن آواز پرداخت.

در این دیدار مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان ، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، مالک شیخی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اصفهان ، اشکان کمانگری هنرمند جوان موسیقی ، استاد حسن منصوری مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان و... حضور داشتند.

انتهای پیام/م

در سالگرد استاد تاج در منزل دره التاج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.