اصفهان؛

دیدار شهردار اصفهان از استاد پیشکسوت آواز اصفهان

شهردار اصفهان در ادامه دیدارهای خود با هنرمندان شهر اصفهان، این بار به دیدار استاد احمد مراتب، هنرمند پیشکسوت آواز و موسیقی اصفهان رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار اصفهان گفت: استاد مراتب یکی از شخصیت‌های بزرگ موسیقی اصفهان و از شاگردان استاد تاج اصفهانی به شمار می‌رود که در آواز فعالیت بسیار حرفه‌ای و زیادی را داشته‌ است. استاد مراتب با آشنایی به گوشه‌های موسیقی و آواز سبک اصفهان مدح و ثنای اهل‌ بیت(ع) را در کارنامه خود دارد. از افتخارات استاد مراتب می‌توان خواندن اذان بر بام کعبه را یادآور باشیم که در روز عید غدیر سال 1353 در رثای امام علی نیز اشعاری را خواندند.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: امیدوار هستیم حضور هنرمندان پیشکسوت به منظور تربیت شهروند هنرمند در اصفهان بتواند زمینه ایجاد شهری خلاق و هنری را در کشور فراهم کند.

استاد احمد مراتب هم در ادامه گفت: در زمان‌های گذشته به ندرت شاهد دیدار با هنرمندان از سوی شهردار اصفهان بود‌ه‌ایم اما اکنون دکتر جمالی‌نژاد با حضور در منزل هنرمندان از احوال آن‌ها با خبر می‌شوند که این اقدام، حرکت بسیار خوب و پسندیده‌ای به شمار می‌رود و باید از ایشان به خاطر چنین اقدامی تقدیر کرد.

وی افزود: اینکه اکنون در اصفهان برنامه‌ای به نام "کارنامه" توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد، حرکت بسیار مطلوبی است که نشان می‌دهد هنرمند پیشکسوت با تمام فعالیت‌های هنر خود در گذشته و حال هنوز مورد توجه است. در برنامه "کارنامه" فعالیت‌های هنری هنرمندان و آثار آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که این حرکت می‌تواند برای جوانان هنرمند نیز، موضوعی آموزشی قلمداد شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.