فعالیت‌های تربیتی پایه سیره نبوی است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بنیان سیره نبوی بر حرکت تربیتی قرار گرفته و نقطه مهم آن توجه به کودکان و نوجوانان است.

فعالیت‌های تربیتی پایه سیره نبوی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امروز (سه‌شنبه) در کنگره یک روزه علمی پژوهشی علامه بلادی افزود: پیامبر اکرم (ص) بدون هیچ تکلفی به کودکان سلام می‌دادند و با آن‌ها در نهایت مهربانی رفتار می‌کردند، ما نیز باید به تاسی از ایشان بدون تکلف و متواضعانه در عرصه تبلیغ دین و هدایت جوانان گام برداریم.

وی بیان کرد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) همواره بر پایه مهر، محبت و عطوفت با امت است و ما نیز باید از این سیره پیروی کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: در بعضی موارد رفتار‌ها و برنامه‌های ما با آن سیره هماهنگی ندارد و بازگشت به سیره نبوی در همه امور برای جامعه امروز در اولویت است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت:آنچه در سیره نبوی به وضوح دیده می‌شود خدمت، آنگاه دعوت است که جامعه روحانیت باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند.

وی افزود: روحانیت پرچمدار ترویج ارزش‌های اخلاقی در جامعه اسلامی است، از این رو باید رحمت و عطوفت نبوی را در جامعه ترویج و تعمیق دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: علمای استان بوشهر با پرچم اسلام خواهی در مقابل استعماری که قصد داشت هویت دینی و ملی منطقه را غارت کند، ایستادند و چنان حماسه‌ای آفریدند که از استعمار در این استان جز گورستانی دیده نمی‌شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تحصیل علم و معارف اسلامی در بستر اخلاق و ادب، جدیت و اخلاق حسنه، مردمی بودن، مبارزه با استکبار، ولایتمداری و استقامت در برابر مشکلات از جمله ویژگی‌های جامعه روحانیت در استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: علمای بزرگ این استان از مردم فاصله نداشته اند و همواره در خدمت مردم بوده اند.

وی تاکید کرد: روحانیت این استان از دیرباز در مدار ولایت حرکت کرده است و امروز نیز بر مدار ولایت فقیه حرکت می‌کنند و در خدمت نظام و در اندیشه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند.

دبیرکنگره علمی پژوهشی علامه بلادی هم گفت: ۱۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده بود که پس از داوری ۲۶ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

حجت الاسلام یوسف جمالی با اشاره به برگزاری این کنگره در ۱۳ آذر، بیان کرد: ۱۳ آذر سالروز شهادت حجت الاسلام عاشوری شهید انقلاب اسلامی در بوشهر، به عنوان روز روحانیت بوشهر نام گذاری شده است تا زمانی باشد برای پاسداشت مفاخر روحانیت این استان.

در این آیین از نویسندگان مقاله‌های برتر تقدیر شد.

آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری بهبهانی به سال ۱۲۹۱ هجری قمری در خانواده‌ای اهل علم و تقوی در شهر مقدس نجف اشرف دیده به جهان گشود.

این عالم پس از تکمیل تحصیلات خود در نجف و گرفتن مجوز اجتهاد، در سال ۱۳۲۶ قمری در گرماگرم جنبش مشروطیت در ایران، از نجف اشرف به بوشهر بازگشت و خیلی زود جذب این جنبش شد.

وی با وقوع جنگ جهانگیر اول، مبارزه سختی را با انگلیس آغاز کرد و به‌عنوان برجسته‌ترین رهبر روحانی و مذهبی مخالف اهداف انگلیس در بوشهر و نواحی جنوب ایران مطرح شد.

پس از به قدرت رسیدن رضاخان پهلوی، به صف مخالفان وی پیوست و چندین رساله کوتاه و بلند به زبان‌های فارسی و عربی درباره اعمال ضد اسلامی رضاشاه منتشر ساخت.

با سقوط رضاشاه، آیت الله بلادی به ارشاد و هدایت مردم ادامه داد و سرانجام در ۲۳ محرم الحرام سال ۱۳۷۳ قمری/۲۱ مهرماه ۱۳۳۱ شمسی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این عالم ۸۴ کتاب و رساله در موضوعات مختلف به رشته تحریر درآورد.

انتهای پیام/ک

کنگره یک روزه علمی پژوهشی علامه بلادی در بوشهر برگزار شد

برچسب ها: کنگره ، علامه بلادی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.