احتمال کاهش سطح تولیدات نفتی اوپک باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش سطح تولیدات نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش ذخایر نفتی کانادا، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با بیش از یک درصد افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 75 سنت افزایش (معادل 1.2 درصد) به 62 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 65 سنت افزایش 53 دلار و 60 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر دو شاخص نفت روز دوشنبه پس از توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 درباره توقف تعرفه های تجاری با حدود 4 درصد افزایش همراه بود.

کشورهای عضو اوپک قرار است روز پنجشنبه در وین اتریش برای گفتگو درباره آینده تولیدات نفتی این سازمان و استراتژی دیگر کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه برای تولید نفت مذاکره کنند. انتظار می رود اعضای اوپک به دلیل افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا درباره کاهش تولیدات نفتی خود تا روزانه یک میلیون بشکه گفتگو کنند.

کانادا هم پیشتر به منظور کمک به سازمان اوپک برای مقابله با اشباع بازار از تولیدکنندگان استان آلبرتا خواست سطح تولیدات نفتی خود را تا 325 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا پس از توافق تجاری آمریکا و چین، بهای طلا هم با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به 1238.36 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار