اولین همایش مجمع سلامت شهرستان بوکان با ریاست فرماندار و دبیری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اولین همایش مجمع سلامت شهرستان بوکان با ریاست فرماندار و دبیری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و بهداشت، مسئولان معاونت اجتماعی وزارت درمان و آموزش پزشکی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی، مسئولین ادارات، معتمدین، سمن‌ها و خیرین فعال در این عرصه برگزار گردید.

در این همایش منیژه یونسی قائم مقام اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جامعه از ارکان مهم برای دستیابی به سلامت همگانی و عدالت در بخش سلامت بوده و این امر مهم مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر کشور نیز باید در امر سلامت فعالیت کنند، چون دولت به تنهایی نمی‌تواند متولی سلامت باشد و به این دلیل ورود بخش مشارکت‌های عمومی به بخش سلامت از ضروریات جامعه کنونی است.

جمال خسروی فرماندار بوکان نیز با اشاره به تشکیل مجمع سلامت این شهرستان اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مجمع سلامت را در شهرستان برگزار کردیم تا در رشد سلامت که حق همگانی است آحاد جامعه در تحقق آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی که اساس رشد جامعه بشری است نیاز به افزایش آگاهی مردم، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعالانه دارد.

جمال خسروی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در شهرستان بوکان نیز با فعالیت ۲۶ سمن فعال در حوزه‌های مختلف رویکرد رو به رشد را شاهد هستیم و امیدواریم حضور و مشارکت فعالانه علما، نخبگان و همه آحاد جامعه به ارتقای شاخص سلامت و به تبع آن کاهش هزینه‌های درمان بیانجامد و جامعه‌ای سرشار از توسعه پایدار رقم زند.

رسول انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از تمام ظرفیت‌های خود برای افزایش مشارکت‌های مردمی و خیران در حوزه سلامت استفاده می‌کند، گفت: اجتماعی شدن سلامت ایده خوبی است و باید این کار با مشارکت مردمی و بین بخشی و مسولان تکمیل و با برنامه ریزی درست مشکلات آن برطرف شود.

مجمع سلامت شهرستان بوکان به مدت یک روز و با حضور مسولان کشوری استانی، خیران عرصه سلامت، روحانیون و معتمدین این شهرستان برگزار گردید.

 

انتهای پیام/ی

 

برگزاری اولین همایش مجمع سلامت شهرستان بوکان

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.