مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تزریق بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان غربی در ۷ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود، افزود: در ۷ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تزریق شده، در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان بود.
 
وی همچنین از اختصاص بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان مهاباد در ۷ ماهه سال جاری خبر داد.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اختصاص ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در کشور به حوزه بهداشت و تحول سلامت اظهار کرد: میزان تزریق اعتبار از محل مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بیشتر از اعتبارات عمرانی است که اثر بازتوزیع مالیات را در جامعه نمایان می‌کند.
 
مزرعه لی ادامه داد: مأموران مالیات برای تامین درآمد‌های دولت تلاش می‌کنند؛ اما موضوعی که موجب رنجش مردم از نظام مالیاتی شده تبعیض است که از نبود اطلاعات کافی نشات می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در حال گذر از این مشکل هستیم اضافه کرد: چون اطلاعات کافی وجود ندارد در ایجاد عدالت مالیاتی بین مودیان هم تراز مشکل ایجاد می‌شود. مردم از نظام مالیاتی انتظار مطالبه مالیات واقعی و همچنین دریافت مالیات از مودیان فراری دارند که با تحول در نظام مالیاتی این مشکلات مرتفع می‌شوند.
 
مزرعه لی با اعلام اینکه جامعه در حال گذر از حالت سنتی به مدرن بوده و در زمینه مالیات نیز این تغییر محسوس است اظهار کرد: مالیات درآمد پایدار و پاک کشورهاست و در ازای دریافت مالیات به مردم خدمات ارائه می‌شود.
 
در پایان این مراسم، از زحمات جواد جسری، مدیر سابق امور مالیاتی شهرستان مهاباد در مدت خدمت تقدیر و حکم بازنشستگی به وی اعطا شد. همچنین حکم انتصاب مدیر امور مالیاتی این شهرستان با امضای معاون توسعه و منابع انسانی سازمان مالیاتی کشور به جعفر پورمختار اعطا شد.
 
انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.