سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:مقابله با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین دغدغه های مدیریت عمران شهری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی اعضای کمیسیون های ماده 100 شهرداری های استان که با حضور قضات و نمایندگان دیوان عالی عدالت اداری کشور در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد گفت: مقابله با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین دغدغه های مدیریت عمران شهری است که متاسفانه با رویه ای که در آرای کمیسیون های ماده 100 شهرداری دیده می شود ضمن فاصله گرفتن از اصل قانون، خسارتهای جبران ناپذیری بر مدیریت و سیما و منظر شهری تحمیل می کند.

پیمان آرامون افزود: نگاه درآمدزایی برای شهرداری ها در آراء کمیسیون ماده 100 با قواعد برنامه ریزی برای توسعه پایدارشهری منافات دارد و به مرور زمان از فلسفه وجودی قانون کمیسیون ماده 100 فاصله گرفته ایم.

وی افزود: با اخذ جریمه و قانونی ساختن تخلفات ساختمانی علاوه بر تخریب چهره شهرها واصول معماری اسلامی در حوزه مدیریت بحران نیز بدلیل عدم استحکام بناهای غیر مجاز در حوادث غیر مترقبه طبیعی خسارت های مالی و جانی را موجب خواهند شد.

این مقام مسئول اضافه کرد:مشکلات ترافیکی ناشی از کسری پارکینگ در ساخت و سازهای غیر مجاز، ناهنجاری در ساختار شهر و معماری شهری و مشکلات ناشی از توسعه ناهمگون شهرها، خطرپذیری بالای بلندمرتبه سازی ها ناشی از عدم محاسبات مهندسی و عدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیر مجاز از دیگر معضلات ناشی از عدم برخورد جدی با این نوع تخلفات ساختمانی است که باید با تغییر در نگرش ها و برخورد جدی با متخلفان در صدور آرای کمیسیون ها ماده 100 قانون شهرداری از گسترش آن جلوگیری کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه به اصلاحات در بودجه ریزی شهرداری های استان برای سال 98 نیز اشاره کرد و افزود:در بودجه سال آتی شهرداری ها سعی شود با تغییر در نظام بودجه ریزی و تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداریها این نهاد را از وابستگی به جرایم کمیسیون ماده 100 جدا کنیم.

پیمان آرامون در ادامه سخنان خود بر اتخاذ وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده 100 ، نظارت بر مراحل ساختمانی و جلوگیری از وقوع تخلفات ، برخورد جدی با پدیده 2 نقشه ای( نقشه های اجرایی) در طراحی و ساخت بناها و معرفی ناظرین ساختمانی متخلف به مراجع قضایی تاکید کرد.

همچنین نحوه برخورد با زمین های قولنامه ای، نحوه برخورد با تخلفات در ساختمان های در حال ساخت ، عدم تناسب مطالعات شهرسازی با فرهنگ عمومی ساکنین منطقه و رسیدگی به صلاحیت مجریان ساخت از دیگر موارد مورد تاکید ایشان بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 6600 پرونده به کمیسیون های ماده 100 قانون شهرداری در استان ارسال شده که از این تعداد برای 5850 پرونده رای جریمه و ابقاء و در 143 مورد نیز رای تخریب صادر شده است .

در ادامه این کارگاه آموزشی حجت الاسلام خراسانی مستشار شعبه 2 دیوان عدالت اداری و آریانفر یکی از اساتید و قضات دیوان عدالت اداری پس از ارائه توضیح در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده های ارجاعی کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها به این دیوان ، ایردات شکلی و ماهوی در آرای صادره در این کمیسیون را تشریح کردند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کارگاه آموزشی اعضای کمیسیون های ماده 100 شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.