مدرس مطرح حوزه علمیه گفت: با حضور بیش از حد شبکه‌های مختلف رسانه‌ای در دنیا، رسانه جمهوری اسلامی ایران مبلغ و مهمترین زبان مذهب شیعه و اهل بیت (ع) است.

رسانه ملی مبلّغ مذهب شیعه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی یکی از مدرسان مطرح حوزه علمیه در دیدار با مدیر کل، معاونان و مدیران صداوسیما گفت: صداوسیما با برنامه سازی در جهت‌های مختلف دستورات دینی با حضور علماء و اندیشمندان عالم می‌تواند جایگزین مناسبی برای حضور رسانه‌های مختلف در بین مردم برای فرهنگ درست اجتماعی باشد.

محسن نصرپور مدیر کل صداوسیما مرکز خراسان رضوی هم در این دیدار با بیان اینکه معرفی روحانیت و حفظ مرجعیت در همه عرصه‌ها سیاست سازمان صدا و سیما، است، گفت: حضور روحانی آگاه، دلسوز و عالم در رسانه باعث بالا بردن سطح دینی در بین مردم است.

وی افزود: در یک سال گذشته ۸۰۰ برنامه گنجینه احکام با حضور ۱۶ استاد حوزه و دانشگاه تولید و بیش از ۲۰۰ برنامه از مرکز خراسان رضوی پخش شد و تمام برنامه‌های تولیدی برای پخش در شبکه سراسری ارسال شد.

نصر پور با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری بر بکارگیری دین، امید، اخلاق و آگاهی در برنامه‌های صداوسیما، ادامه داد: صداوسیما در راستای تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌های متفاوتی با حضور ۷۰ صاحب نظر در سیما و ۳۰ نفر در صدا تولید و پخش شده که مهمترین این برنامه‌ها در ماه رمضان و اربعین حسینی تولید و پخش شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی استاد حوزه هم در این دیدار با بیان اینکه وظیفه صداوسیما توسعه و ترویج رسالت انبیاء و تبیین و کاربردی کردن ابعاد دین و اسلام است، گفت: در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از علمایی استفاده شود که در مسائل عبادی، سیاسی، اخلاقی، فقه‌ای و اصولی مسلط باشند.

انتهای پیام //ف. ش
 

تولید برنامه دینی کاربردی در صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.