شهرستان داراب در نصب سامانه‌های خورشیدی پیشتاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل خاتمی رئیس اداره برق داراب با اشاره به نصب و راه‌اندازی ۳۰ سامانه خورشیدی، موفق به کسب رتبه دوم نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق در استان فارس شده است.

وی بیان کرد: انرژی خورشید و نیروگاه خورشیدی یک منبع بی‌پایان انرژی برای تولید برق محسوب می‌شود، که ویژگی‌های خاص از جمله پاکی و عدم آلودگی صوتی، برای محیط زیست آسیب چندانی ندارد.

خاتمی با اشاره به پرداخت هزینه‌های برق برای تولیدکنندگان این نوع انرژی تصریح کرد: باقیمت تضمینی که دولت برای خرید انرژی خورشیدی اختصاص داده در حال حاضر ۳۰ نفر متقاضی نصب و راه‌اندازی سامانه‌ خورشیدی در شهرستان داراب بوده اند.

رئیس اداره برق داراب ادامه داد: به‌طور تقریبی درآمد حاصل از تولید انرژی خورشیدی برای یک نیروگاه ۵ کیلوواتی ۸ میلیون تومان در سال است که هر دو ماه یک‌بار به‌حساب مشترکان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط نصب سامانه خورشیدی، دارا بودن انشعاب برق به نام متقاضی در محل تقاضا و داشتن فضای کافی در پشت‌بام ساختمان است.

رئیس اداره برق داراب اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir یا حضوری به مدیریت برق شهرستان داراب مراجعه کنند.
انتهای پیام/ت

پیشتازی داراب در راه اندازی سامانه‌های خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.