نماینده ولی فقیه در استان گلستان با محکوم کردن حرف‌های ترامپ درباره تروریست دانستن ملت ایران، گفت: رژیم آمریکا خود بزرگترین تروریست جهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان گفت: این کشور تازه تاسیس که ۲۳۹ سال بیشتر از تاسیس و پیدایش آن نمی‌گذرد، ۹۳ درصد دورانش، معادل ۲۲۲ سال درگیر جنگ بوده و مستقیم و غیرمستقیم در امورات جنگی دخالت کرده است.

وی ادامه داد: جنگ ویتنام، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنگ‌های امروز عراق، سوریه، افغانستان و حتی کودتای ۲۸ مراد در ایران بخشی از سند جنایات تروریستی آمریکا است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: کشوری که خود چنین جنایاتی را انجام داده، چطور می‌تواند، کشور و حتی بدتر از آن ملتی را که برای استقلال کشورش ایستادگی می‌کنند، تروریست بداند.

امام جمعه گرگان گفت: هیلاری کلینتون خود به تشکیل القاعده توسط آمریکا اشاره کرده و حتی نیز مسئولیت ایجاد داعش در آسیا و منطقه را به منظور پایداری اسرائیل برعهده گرفته است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از مشکلات موجود در کشور افزود: این مشکلات با همراهی دولت، مجلس، قوه قضائیه، مردم و تولیدکنندگان قابل حل است، اما در این مسیر مسئولان نباید منافع دولت و ملت را فدای منافع و اهداف شخصی و گروهی خود کنند.

وی در ادامه به کشته شدن امام جمعه اهل سنت روستای رضا آباد استان گلستان اشاره کرد و گفت: وی اهل تقریب بود و شیعه و سنی دوستش داشتند و این قتل توسط برخی جنایتکاران انجام شده که نیاز است نیرو‌های امنیتی و انتظامی نسبت به دستگیری عوامل این قتل اقدامات اساسی انجام دهند.

وی تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی و انتظامی باید با دستگیری عوامل این قتل، آنان را به اشد مجازات برسانند، زیرا این مساله به امنیت استان لطمه وارد کرده است.

انتهای پیام/م
 

صحبت های آیت الله نورمفیدی در نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.