امام جمعه گرگان ﮔﻔﺖ: دشمنی آمریکا با ما تنها نظامی نیست بلکه از هر راهی برای از پا در آورردن ملت ما استتفاده می کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﻧﻮﺭﻣﻔﻴﺪی ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ﻭلی ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺣﺪﺕ ﺑﺨﺶ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺭ ﮔﺮﮔﺎﻥ با بیان اینکه در هفته پدافند غیر عامل هستیم و اهمیت این موضوع گفت: ما باید بدانیم که جنگ دشمن تنها جنگ نظامی نیست و از راه‌های مختلف برای از پا درآوردن ملت ما تلاش می‌کند.
 
وی افزود: دشمنان ما آمریکایی‌ها هستند ما با کسی دعوا و جنگ نداریم و کسی که دنبال ضربه زدن به ایران است خود آن‌ها هستند.

آیت الله نور مفیدی گفت: پدافند غیرعامل باعث می‌شود که شیوه‌های مختلف تهدید‌های دشمن را ببینند و هوشمندانه راه‌هایی که دشمن می‌خواهد وارد شود زیر نظر بگیرند.

وی با اشاره به گفته استاندار گلستان نیز گفت: راه آهن اینچه برون به ترکمنستان می‌تواند پدافند غیر عامل باشد و این مسیر مامن خوبی برای احتیاجات کشور است و از چین و کشور‌های شرقی، چیز‌هایی که در کشور نیاز است می‌تواند وارد کشور شود و حتی برای توسعه استان نیز مثمر ثمر خواهد بود.
 
نماینده، ولی فقیه در گلستان  در مورد اینکه در زمان امام حسین نیز دشمن از راه های دیگر برای ضربه زدن استفاده کرد گفت: در حادثه عاشورا نیز حتی برخورد دشمن با امام حسین و یارانش فقط نظامی نبود بلکه آب را بر امام حسین بستند و این برخورد اصلا نظامی نبود و  امروز دنیا با گستردگی بیشتری در این زمینه  عمل می‌کند.
 
آیت الله نور مفیدی در مورد سفر اربعین مردم گفت: ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﻋﺸﻖ و ﻋﻼﻗﻪ ﺧﺎصی ﺗﻤﺎﻡ سختی های  ﺳﻔﺮ ﺭا ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻫﻤﻮاﺭ ﻛﺮﺩﻧﺪ و ﭘﻴﺮ و ﺟﻮاﻥ ﻛﻮﭼک و ﺑﺰﺭﮒ، اﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﻴﺎ ﺑه ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺳﻴﺪاﻟﺸﺪا ﺭﻓﺘﻨﺪ و اﻳﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺑﺰﺭﮔی ﺑﺮای ﻣﻠﺖ اﻳﺮاﻥ اﺳﺖ.

ﻭی ﺑﺎ اﺷﺎﺭه ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ اﺯ ﺩﺳت اﻧﺪﺭﻛﺎﺭاﻥ اﻳﻦ ﺷﻌﺎئر ﺑﺰﺭﮒ اﺳﻼمی و ﻣﺮﺩﻡ ﻗﺪﺭﺩانی ﺷﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺩﻭﻟﺖ اﻳﺮاﻥ و ﻋﺮاﻕ بسیار زحمت کشیدند به این دلیل که این یک حرکت تاثیر گذار جهانی است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه دولت‌های غربی تلاش کردن که این موضوع را کم ارزش جلوه دهند گفت: اما خبرنگار خبرگزاری فرانسه این مطلب را در روزنامه‌ خود منتشر کرد که امام حسین در سال ۶۸۰ میلادی و ۶۱ قمری در مخالفت با حکومت غاصب یزید قیام کرد و همراه با پیروانش به شهادت رسید از این تاریخ به بعد شیعیان جهان باشکوه برای او عزاداری می‌کنند و با اینکه مدرنیته زندگی ایرانی‌ها را تغییر داده است، اما سفر اربعین اهمیت چشمگیر حادثه عاشورا را در فرهنگ ایران نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

صحبت های نورمفیدی در نماز جمعه گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۳:۰۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
داروی ۶ هزار تومانی شده ۱۲ هزار تومان