کولیوند گفت: مراجعان زلزله کرمانشاه بصورت سرپایی درمان شدند و اوضاع بهداشتی منطقه کاملا تخت کنترل است.

بیشتر مراجعان زلزله کرمانشاه سرپایی درمان شدند/ اوضاع بهداشت و درمان کاملا تحت کنترل استبه گزارش  خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمیپزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در برنامه تیتر امشب درباره وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: امکانات ما در سطح استان توزیع شده است و مردم زلزله زده رها نمی کنیم؛   در حال حاضر بیمارستان های سیار در منطقه وجود دارند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه همکاری خوبی بین وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها وجود دارد گفت: نیازهای موجود را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم و اکنون همکاری خوبی بین سازمان اورژانس،  سپاه و ارتش وجود دارد ودر سال گذشته رکورد های خوبی را از خودمان به جاگذاشته‌ایم.

ستاد بحران استان کرمانشاه و اورژانس تشکیل شده است 

کولیوند ادامه داد: برای حفظ شرایط و روحیه مردم در کنار آنها هستیم؛ باید  روی آموزش های عمومی کار بیشتری انجام دهیم و ۹ جلد کتاب در این راستا نوشتیم.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تیم های ارزیاب بلافاصله بعد از زمین لرزه به کلیه شهرهای هم جوار اعزام شدند گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران و حوادث سازمان اورژانس با  اورژانس کرمانشاه تشکیل شده است و تا کنون هیچ خسارت جانی مبنی بر ریزش آوار نداشتیم بلکه  کلیه افراد  در هنگام فرار مصدوم شدند.

وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی نیست زیرا کلیه معاونت های دانشگاه علوم پزشکی در منطقه فعال هستند.

سرپرست اورژانس کشور درباره آموزش های اورژانس گفت:  وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش باید به ما کنند این آموزش ها  در کتاب درسی اورده شود  تا مردم در هنگام وقوع زلزله کمتر تلفات بدهند.

کولیوند ادامه داد:  هنگام وقوع هر حادثه‌ای ما سریعا وارد عمر می‌شویم و دارو و اقلام پزشکی را به مناطق مختلف ارسال می‌کنیم.

سرپرست اورژانس کشور افزود: هرچند بسیج جامعه پزشکی کمک بسیاری به ما می‌کند اما به کمک وزارت علوم به نتیجه بهتری می‌رسیم.

وی با بیان اینکه اورژانس این آمادگی را دارد تا  آموزش‌ها را در زمینه پیشگیری به طور رایگان به مدارس و دانشگاه ها بدهد گفت: در هیچ کجای دنیا نیروهای نظامی بالگردهای خودشان را در اختیار اورژانس قرار نمی دهند اما  در کشورمان سپاه و ارتش کمک بسیار بزرگی به ما می کنند.

رئیس اورژانس کشور درباره آمار مراجعین بیمارستانی گفت: بیشتر مراجعین سرپایی بوده‌اند و ناشی از آوار یا حادثه زلزله نبوده و فقط ۱۵ نفر بستری شده‌اند یا اعزام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار