مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: 829 نسخه نوشته شده پزشک عمومی و 20نسخه درمانگاه ها را در سامانه داریم.

829 نسخه الکترونیک در استان کرمان تجویز شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدجعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در جمع خبرنگاران کرمان با اشاره به اجرای طرح پایلوت نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمان ،گفت: از حدود یک ماه قبل سیستم حذف دفترچه در بخش سرپایی در کرمان آزمایشی افتتاح شد به دنبال آن لازم شد که مطب الکترونیک وتجویر الکترونیک خدمات پزشکی نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به وجود 147مطب پزشک عمومی در استان افزود: تا امروز بیش از70مطب پزشک عمومی وکلیه داروخانه وآزمایشگاهها در سطح استان به سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت متصل شدند.

جعفری تصریح کرد: درمطب ها وداروخانه ومراکز پاراکلینیک هرکس هر موسسه ازهر نوع نرم افزاری داشته باشد با طراحی هایی که مهندسین کشور انجام دادند به سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت متصل شده وباعث سهولت اجرای این طرح به صورت دو چندان می شوند.

وی بیان داشت: ازاستقبالی که موسسات درمانی جامعه پزشکی ،انجمن داروسازان ، انجمن پزشکان عمومی ایران ،نظام پزشکی وبه طور ویژه پزشکان عمومی فعال در سطح استان از این تغییر بزرگ در چرخه تولید نسخه وروند درمان مردم کردند تشکر می کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه استقبال پزشکان وموسسات درمانی بی نظیر است گفت: در این یک ماه اخیرطبق برنامه از پیش تعیین شده جلو رفتیم.

وی با اشاره به صرفه جویی انجام شده دراین طرح بیان داشت: به طور مثال اگر آزمایشی که فرد انجام داده درصورتی که پزشک متوجه این مسئله نباشد از تکرار مجدد جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: کل دستورالعمل ها وقوانین هفته آینده با کمک تیم اعزامی از تهران روی سیستم ها اجرا می شود تا تجویزها منطقی تر شود وبا اطلاعاتی در دست پزشک است دراین روش کارآمدی بیشتر می شود.

سیدحسین دامادی رئیس فناوری اطلاعات وارتباطات بیمه سلامت نیز گفت:829نسخه نوشته شده پزشک عمومی و20نسخه درمانگاهها درسامانه داریم.

وی افزود: حدود 60درصد نسخه واقلام نوشته شده دراین روش ،درمانگاهها و40درصدبه پزشک عمومی مربوط می شود،به عبارتی در درمانگاهها 3ونیم قلم دارو و در مطب عمومی 2ونیم قلم دارو تجویز می شود.

دامادی بیان داشت: پزشکان عمومی 800بیمار را دراین یک ماه به شکل الکترونیک ویزیت کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه دراین روش به شکل آنلاین در تصمیمات سریع ترعمل می کنیم افزود: قوانین با کمک وزارت بهداشت روی سیستم ها انجام دادیم.

دامادی با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان دراین طرح گفت: طرح استحقاق سنجی خدمات را از سال قبل در بیمارستان اجرا وبدون نیاز به دفترچه بیمار سرویس بیمه ای خود را دریافت وناظر بیمارستانی ما نیز وضعیت بیمه را تایید می کند تا سرویس موردنظر دریافت می شود .

وی با تاکید براینکه از سال قبل بخش بستری و آزمایشگاه و داروخانه را آغاز کردیم وامسال با ورود مطب ها حلقه کامل شد، افزود: تلاش شده کار با نرم افزارراحت باشد واطلاعات درخواستی را به راحتی به سامانه وارد کرد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات وارتباطات بیمه سلامت اظهار کرد: اکنون طرح به شکل پایلوت در مطب ها فعال است خیلی پزشکان راهنمایی های ارشادی خوبی به ما کردند وما توانستیم روال هایی که کار با سامانه برای پزشک راحت تر باشد را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کار درمطب متخصصین نیز ازاین ماه راه اندازی می شود بیان داشت:از این هفته و تا آخرآذرماه تمام متخصصین نیز وارد سامانه شوند وتا بهمن ماه باید همه مطب ها به سامانه متصل شوند.

دامادی با بیان اینکه بیماران باارائه کد ملی که هر کسی در دسترس دارد می توانند خدمات را دریافت کنند،گفت: سعی شده با حداقل امکانات ورود به سامانه امکان پذیر باشد.

وی افزود: در روستاها سامانه سیب را داریم که اطلاعات سلامت آنها در آن ثبت می شود در قالب نظام ارجاع سرویس های مختلف درمانی را دریافت می کند در تلاش هستیم همان سامانه سیب را با کار کردن وب سرویس های ما به سمت ما بیاید وقرار نباشد نرم افزار دومی برای این کار طراحی شود.

دامادی افزود:دراین طرح تلاش شده ،میزان مراجعه بیمه شدگان کم کنیم تاکنون بیمه شده مجبور بود برای تمدید دفترخود به بیمه مراجعه کند ولی از این به بعد نیازنیست مراجعه کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات وارتباطات بیمه سلامت استان کرمان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طرح در کرمان پایلوت است برای این افرادی که قصد مراجعه به خارج استان برای درمان دارند دفترچه چاپ می شود به عبارتی قصد داریم حساسیت استفاده از دفترچه را کم کنیم.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار