معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: تجویز نسخه الکترونیک قرار است از دهه فجر در یک شهر همه استان‌ها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید مرتضی ادیانی، معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه طرح تجویز الکترونیک از یک و نیم سال قبل در کرمان آغاز شده است گفت: تجویز نسخه الکترونیک قرار است از دهه فجر در یک شهر همه استان‌ها اجرایی شود.

وی افزود: جلسه شورای دبیران مناطق دهگانه در استان کرمان با حضور مدیران ستادی بیمه سلامت تشکیل دادیم و مقرر شد در این شورا هم فیلد اجرا دیده شود و هم پیشنهادات و اصلاحات مورد نیاز برای ادامه طرح مطرح شود.

ادیانی با بیان اینکه پیشنهادات ارائه شده در صورت لزوم با ارائه آموزش لازم پیاده سازی می‌شود تصریح کرد: تمام تلاش بیمه سلامت براین است که هرچه سریع‌تر بحث کاغذ درخدمت رسانی بیمه‌ای حذف و بستر‌های الکترونیکی کار به شکل کامل در تمام ادارات بیمه استانی وکشور فراهم شده و امور بدون دخالت کاغذ انجام شود.

معاون بیمه وخدمات سلامت بیمه سلامت کشور بیان کرد: همه مولفه‌های کار در اختیار ما نیست و باید زیرساخت‌های لازم درکشور و بخش سخت افزار‌ها فراهم شود و اگر همه نیاز‌های طرح آماده شود احتمالا ظرف ۳ سال حذف کاغذ درحوزه خدمات بیمه سلامت کاملا پیاده سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا منتظر نتایج اجرای پایلوت طرح درکرمان هستیم اظهارداشت: فرایند اجرای طرح دائما باید رصد شود تا سریع‌تر نتیجه بگیریم.

معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید براینکه درحال حاضر موسسات درمانی سرپایی اهم از داروخانه‌ها ومطب‌ها درحال برنامه ریزی برای اجرای این طرح در کرمان هستند اظهار کرد: مراکز دولتی وخصوصی در حال آموزش و نصب نرم افزار‌های لازم برای اجرای کار هستند و امیدواریم در ایام دهه فجر به شکل کامل تحت پوشش تجویز نسخه الکترونیک قرار بگیرند.

وی از آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در مطب پزشکان در شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم وجیرفت در استان کرمان از امروز خبرداد و افزود: ازمشارکت سیاست گذاران حوزه سلامت کشور وکرمان به ویژه نظام پزشکی، انجمن داروسازان و دانشگاه‌های ۵ گانه علوم پزشکی نهایت قدردانی به سبب همراهی و همکاری در اجرای این طرح را داریم.

در ادامه ادیانی افزود :با توجه به برنامه ششم توسعه و بند دال تبصره ۱۷ قانون بودجه ۹۷ الکترونیکی شدن خدمات دولتی یک الویت است.

وی ادامه داد :در برنامه ششم توسعه به جد به الکترونیکی شدن امور در بستر دولت الکترونیک تاکید شده است.

ادیانی همچنین با بیان اینکه اساس تسهیل وتسریع درخدمت رسانی ورضایت بیمه شدگان، شفاف سازی داده‌ها وجلوگیری ازهزینه‌های تکراری وتحمیلی از اهداف اجرای این طرح است گفت:استقرارنظام الکترونیک درسیستم نظام بیمه‌ای یک ضرورت است.

معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور اظهارداشت: اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک همچنین از تقاضا‌های القایی احتمالی کاسته و امکان سوءاستفاده درسیستم خدمات رسانی را کاهش می‌دهد از سوی دیگرتصمیم سازی برای بودجه ریزی را نیز در نظام بیمه‌ای تسهیل می‌کند.

ادیانی بیان داشت: استقرار نظام الکترونیک اولویت ما در بیمه سلامت است به همین دلیل و بنا به اهمیت مسئله معاونتی در سازمان تحت عنوان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط مدیرعامل بیمه سلامت کشور درسازمان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در سازمان بیمه سلامت سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه تولید می‌شود که حجم زیادی کاغذ را دربرمی گیرد که اگر زیرساخت‌های لازم در حوزه نرم افزار و سخت افزاری و نیز بودجه کار فراهم شود ظرف ۳ سال صرفه جویی مناسبی در این حوزه، انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: نرم افزار طراحی شده برای اجرای کار نیاز به ارتقا دارد و مانند دیگر نرم افزار‌ها دائما باید بروز شود.

ادیانی تاکید کرد:در سفر امروز به کرمان ضمن بازدید از روند اجرای کار درتجویز الکترونیک توان خودمان را برای اجرایی شدن طرح از بهمن ماه در دیگر نقاط کشور بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش لازم درخصوص نرم افزار تعریف شده برای کارشناسان دیگر استان‌ها، درکرمان مهیا شده اظهار کرد: آموزش کار با نرم افزار مذکور در ارتقا دانش کارشناسی طرح تجویز الکترونیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در حین کار اشکالات طرح نیز شناسایی و برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ی

استقرار نظام الکترونیک یک ضرورت درکشور است

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.