نخستین نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی ساخت داخل در زاهدان امروز با حضور وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولین استانی در راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در مراسمی که به منظور آغاز عملیات اجرایی نیرگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی ساخت داخل در زاهدان در حال برگزاری است گفت: ما حدود ۱۳۵۰ مگاوات برق به صورت دقیق و عملی در بخش دولتی و خصوصی راه اندازی کرده ایم.

طرز طلب عنوان کرد: امروز با حضور وزیر نیرو، نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۸۰ مگاوات و نیروگاه ۴۲ مگاواتی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

وی عنوان کرد: بخش بخار نیروگاه ایرانشهر در برنامه ریزی‌های این شرکت تا قبل از سال ۱۴۰۰ است و بعد از آن بخش بخار نیروگاه برق چابهار

وی افزود: شرکت تولید برق حرارتی باید هرساله ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال در استان هزینه کند که در شرایط موجود پیش بردن این موضوعات از نظر مالی و اجرایی کار ساده‌ای نیست.

مهندس طرز طلب افزود: امیدوارم بتوانیم به لطف خدا و با حمایت مسئولین شرمنده مردم استان نشویم و به وعده هایمان عمل کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی عنوان کرد: برنامه‌های دیگری برای توسعه سیستان و بلوچستان در حال مذاکره و برنامه ریزی است و شرکت مادر تخصصی حرارت نگاه ویژه‌ای برق و انرژی به منطقه دارند.

وی در پایان گفت: امروز شاهد بودید با حضور وزیر محترم عملیات نیروگاه گاز زاهدان اغاز شده امیدواریم وعده هایمان را عملی کنیم.


بیشتر بخوانید: توان تولید و قابلیت پایداری شبکه برق در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد


در نیروگاه ۴۲ مگاواتی زاهدان، مجموعه‌ای از دستاورد‌های بسیار مهم پروژه‌های تحقیق و توسعه گروه مپنا از جمله توربین MGT۴۰، ژنراتور ۵۰ مگاولت آمپری و سامانه برق و کنترل و تجهیزات جانبی عرضه شده است.


بیشتر بخوانید: شیرین کردن آب دریا به طور جدی در دستور کار است /سیستان و بلوچستان برای وزارت نیرو در اولویت قرار دارد


نیروگاه گازی زاهدان توان بالایی در زمینه قابلیت‌های تولید جزیره‌ای و خارج از شبکه دارد و از توان تامین برق برای ۴۰ هزار مشترک در هرشبانه روز برخوردار است.

انتهای پیام/پ

راه اندازی و کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۸۰ مگاوات و نیروگاه ۴۲ مگاواتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار