رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری استان پیرو موازین اسلامی و قانونی در برابر تضییع حقوق شهروندان سکوت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان در ساری با بیان اینکه حقوق شهروندی افراد باید در هر مکانی رعایت شود و حفظ حقوق شهروندی یکی از مباحث مهم و مورد توجه دستگاه قضا است، گفت: دادگستری استان پیرو موازین اسلامی و قانونی در برابر تضییع حقوق شهروندان سکوت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه نباید حقوق شهروندی افراد نادیده گرفته شود، افزود: اصل حقوق شهروندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اعضای این شورا در راستای حفظ حقوق شهروندی افراد، می‌توانند به همه اماکن ورود کنند.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: برای زندانیانی که شرایط حضور در زندان را ندارند نیز با معرفی آن‌ها از طرف زندان به پزشکی قانونی اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: حقوق شهروندی باید به طور دقیق اجرا شود تا مردم در جامعه احساس آرامش داشته باشند.

وی با بیان اینکه دادگستری از جهات مختلف از جایگاه ویژه‌ای در نظارت و بازرسی و حفظ حقوق شهروندی برخوردار است، گفت: دادگستری مازندران در راستای رعایت حقوق شهروندی به طور دقیق و مستمر برنامه‌های مدونی برای بازرسی از ادارات تابعه در استان مد نظر دارد و تاکنون بازرسی‌های مناسبی از دادگاه ها، کلانتری‌ها و زندان‌ها در استان انجام و با ارسال گزارش از سوی بازرسان بیشتر این مشکلات مرتفع شده است.

انتهای پیام/ م

ضرورت حفظ حقوق شهروندان در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.