حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز پرندگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان غیرمجاز خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت:برنامه دستگاه قضایی استان در خصوص شکار غیرمجاز و بی رویه پرندگان، برخورد جدی و بدون تعارف با متخلفان است.

وی افزود:دغدغه و برنامه دادگستری مازندران، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان و ترویج شکار مجاز است و در این راستا جلسه‌ای نیز به ریاست رئیس کل محترم و مسئولین ذیربط استانی برگزار و روش‌های برخورد با شکارچیان غیرمجاز ابلاغ شد.

حسینی با بیان اینکه فقط شکاری که مورد تایید محیط زیست باشد، مجاز و قانونی است و بقیه شکارگاه‌ها و صیدگاه‌ها باید در سطح استان جمع آوری شود، افزود: در همین راستا بیش از ۵۰۰ تور غیرمجاز صید و شکار طی عملیاتی سراسری در هفته گذشته در سطح استان جمع آوری شد که این برنامه مستمر و ادامه دار خواهد بود.

دبیر ستاد حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران تاکید کرد: مشکل ما در این خصوص فقط شکار پرندگان مهاجر نیست و شکار غیر مجاز باید در زیست گاه‌های سراسر استان جمع آوری و با این مساله مقابله شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه برای چند نفر پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: رئیس کل دادگستری استان نیز به عنوان رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران در خصوص مقابله با شکارچیان غیرمجاز تاکید دارند و جلساتی نیز به صورت منظم در این راستا برگزار می‌شود.

حسینی عالمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای مقابله با صید بی رویه پرندگان فرهنگ سازی کنند، افزود: سخنرانی و اطلاع رسانی ائمه جمعه محترم و سایر مسئولان محلی و شهرستانی نیز برای معرفی قانون در این مورد بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ک


برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار