رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با انتقاد از نماینده ایالت کالیفرنیا او را «آدام شیف کوچولو» نامید.

ترامپ شیف را آدام شیف کوچولو نامیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با حمله به آدام شیف، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا، او را «آدام شیف کوچولو» خطاب کرد.

این اقدام توهین‌آمیز ترامپ پس از آن صورت گرفت که شیف انتصاب ماتیو ویتاکر، به عنوان دادستان کل موقت وزارت دادگستری آمریکا را غیرقانونی عنوان کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: خیلی مضحک است که ببینیم آدام شیف کوچولو درباره این واقعیت حرف می‌زند که دادستان کل مت ویتاکر از سوی مجلس سنا مورد تائید قرار نگرفته اما به این واقعیت اشاره نمی‌کند که باب مولر( که بسیار مورد تعارض است) در مجلس سنا مورد تائید قرار نگرفته است.

روز یکشنبه آدام شیف اعلام کرد دموکرات‌ها انتصاب ویتاکر را به چالش خواهند کشید. نماینده ایالت کالیفرنیا و دیگر نمایندگان دموکرات درباره انتصاب ویتاکر این استدلال را مطرح کردند که انتصاب او به این مقام باید به تائید مجلس سنا برسد. ویتاکر به دنبال استعفای جف سشنز، دادستان کل آمریکا از سوی ترامپ به عنوان دادستان کل موقت این کشور منتصب شد.

هیل نوشت رابرت مولر که به عنوان بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا مسئول تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات است، نیازی به دریافت تائیدیه سنا برای مقام خود ندارد. دادستان کل آمریکا، که باید به تائید مجلس سنا رسیده باشد، مسئولیت انتصاب دادستان‌های ویژه را بر عهده دارد.

رئیس جمهور آمریکا اوایل این ماه اعلام کرد درباره ویتاکر به من چیزی نگوید زیرا مولر از سوی سنا مورد تائید قرار نگرفت و ویتاکر هم دقیقا همینطور است.

شیف نیز در واکنش به اظهارات ترامپ با اشاره به گزارش‌های مربوط به اینکه وکلای رئیس جمهور در حال نوشتن پاسخ‌های ترامپ به سوالات مکتوب مولر هستند، نوشت: آقای رئیس جمهور این خیلی خوب است. آیا این (پاسخ‌ها) همانند پاسخ‌های شما به سوالات مولر بود یا شما این یکی را خودتان نوشتید؟

نماینده ایالت کالیفرنیا همچنین روز یکشنبه در گفتگو با برنامه ای بی سی گفت قانون وزارت دادگستری آمریکا می‌بایست مانع انتصاب ویتاکر از سوی ترامپ می‌شد. شیف در این باره گفت: این یک انتصاب اشتباه است. اما بزرگترین اشتباه به نظر من اینست که او به منظور مداخله در تحقیقات رابرت مولر انتخاب شده است.

ویتاکر پیشتر برای اظهارات خود درباره تحقیقات مولر بارها مورد انتقاد قرار گرفت. او اکنون به عنوان دادستان کل موقت آمریکا، ناظر بر تحقیقات تیم بازرس ویژه است.

ترامپ بارها با حمله به تحقیقات در حال جریان رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آن را تعقیب توهمات نامید و هرگونه تبانی میان تیم انتخاباتی خود و اتباع روس را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار