یک منبع آگاه از انتصاب یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا به سمت مشاور امنیت ملی دادستان کل این کشور خبر داد.

یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا مشاور امنیت ملی دادستان کل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، به گفته یک مقام آگاه ازرا کوهن واتنیک، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا که سال گذشته از سمت خود به عنوان یکی از مقامات ارشد شورای امنیت ملی آمریکا اخراج شده بود، قرار است به عنوان مشاور امنیت ملی جف سشنز، دادستان کل این کشور بار دیگر به دولت برگردد.

گفته می‌شود کوهن واتنیک مسئولیت مهمی در وزارت دادگستری آمریکا بر عهده خواهد گرفت. قرار است این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا در زمینه‌ مبارزه اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم به دادستان کل آمریکا مشاوره دهد.

این مقام اطلاعاتی که به عنوان یکی از منتقدان سرسخت چین و روسیه شناخته می‌شود، معتقد است جامعه اطلاعاتی آمریکا نیاز به رویکرد تهاجمی بیشتری در مقابله با اقدامات این دو کشور دارد. به ادعای کوتنیک هر دو کشور جاسوسی گسترده‌ای در آمریکا انجام می‌دهند و اسرار تجاری و دولتی را هدف قرار داده‌اند. به نظر می‌رسد که جف شسنز در وزارت دادگستری آمریکا به‌شدت نیازمند متخصصانی در این حوزه‌ها بوده است.

واتنیک ۳۱ ساله در ابتدای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر ارشد اطلاعات شورای امنیت ملی این کشور مشغول به کار شد و نظارت بر اقدامات سری و سایر برنامه‌های اطلاعاتی را عهده‌دار بود. او توسط مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا برای این سمت به کاخ سفید آورده شد. اما برخی مقامات سابق کاخ سفید از واتنیک، به عنوان افسر مخفی در آژانس اطلاعات جاسوسی به انتقاد پرداختند و عنوان کردند که او برای عضویت در شورای امنیت ملی بسیار جوان است و اغلب اعضای این شورا ماموران سابقه‌دار سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) هستند.

او در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ در پی تغییرات صورت گرفته در کارکنان کاخ سفید از سمت خود برکنار شد. تغییر در پرسنل کاخ سفید توسط ژنرال مک‌مستر، جانشین فلین صورت گرفت که در آن بسیاری از کسانی که از سوی فلین منصوب شده بودند را از کار برکنار کرد.  

 وزارت دادگستری آمریکا تاکنون از ابراز نظر درباره این انتصاب خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار