در پی پس گرفتن عنوان «سفیر آگاهی» از رهبر حزب حاکم میانمار، بحث درباره پس گرفتن جایزه صلح نوبل از وی نیز دوباره مطرح شده است.

احتمال پس گرفتن جایزه نوبل از سوچیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت که سازمان عفو بین‌الملل عنوان «سفیر آگاهی» را از آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار پس گرفت و او را به دلیل سکوت در قبال قتل عام روهینگا‌یی‌ها مورد انتقاد قرار داد.

پس از این اتفاق، بحث درباره پس گرفتن جایزه صلح نوبل از وی نیز دوباره مطرح شده است که رویدادی بی‌سابقه قلمداد می‌شود.

آنگ سان سوچی به دلیل امتناع از مخالفت با جنایت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین به شدت از سوی جامعه بین‌الملل و گروه‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان عفو بین‌الملل نیز روز گذشته اعلام کرد جایزه حقوق بشر را از وی پس می‌گیرد.

سازمان ملل متحد در ماه اوت سال جاری میلادی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد ارتش میانمار کشتار هدفمند مسلمانان روهینگیا را آغاز کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، آنگ سان سوچی از قدرت خود برای جلوگیری از نسل‌کشی اقلیت روهینگیا در میانمار استفاده نمی‌کند.

اوت سال گذشته میلادی صد‌ها هزار مسلمان روهینگیا که در ایالت راخین میانمار ساکن بودند در پی حملات وحشیانه ارتش این کشور به بنگلادش فرار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
Shs
۱۰:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ده تا نوبل دیگه هم بهش بدید چراکه نه این به ظاهر انسان لیاقت داره که جایزه بهش بدهند و نه نوبل ارزش داره که جایزه نامیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
لعنت الله علی قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خادمیان
۱۰:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
قطعا" و بلاشک این خانم فاقد شایستگی و لیاقت این جایزه بوده و هست و حجم و کیفیت جنایات تحت رهبری و سکوت معنادار ایشان علیه زن و کودک مسلمانان روهینگیا غیر قابل توصیف هست
آخرین اخبار