شهردار تهران گفت: اگر در تهران زلزله‌ای مانند کرمانشاه بیاید، جز امداد هوایی راه دیگری برای امداد و نجات نیست.

اولین نیاز شهرداری تهران اورژانس هوایی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در مراسم اهداء ماشین‌آلات تهیه شده توسط شهرداری تهران به استان کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه در حوزه فرهنگی، تمدن ساز بوده‌اند و به نوبه خود از اعضای شورای شهر تهران و همکاران خود در شهرداری که در کنار آسیب دیدگاه کرمانشاه بودند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تهیه و اهداء ماشین‌آلات سنگین به شهرداری‌های کرمانشاه تأکید کرد: کشور ما نه تنها از لحاظ زلزله حادثه‌خیز است، بلکه از لحاظ سیل و آتش سوزی هم در معرض حادثه است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید از این حوادث تجربه آموزی کرد اظهار کرد: مقررات مربوط به ساختمان سازی حاصل تجربیات بشر است و اگر این مقررات رعایت شوند، هیچگاه با زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر شاهد آسیب‌های انسانی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اولین درس این حوادث این بود که باید کار‌ها توسط مجریان و طراحان به درستی انجام شوند.

افشانی با اشاره به زمان وقوع زلزله کرمانشاه، گفت: هنگامی که وزیر کشور به من اعلام کرد شدت زلزله ۷.۳ ریشتر بوده و تلفات نداشتیم، برای من عجیب بود و فکر کردم که اشتباه نوشته‌اند.

وی افزود: در مسیر رفتن به کرمانشاه از استاندار کرمانشاه پرسیدم که چطور ممکن است با زلزله‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر تلفاتی نباشد و آن‌ها هم تأئید کردند که تلفاتی نداشته‌اند، ولی از ساعت ۰۱:۳۰ به بعد اعلام کردند که تعداد تلفات بسیار بالاست و هنگامی که با وزیر کشور به کرمانشاه رفتیم، به ما گفتند ۳۶ هلی‌کوپتر در هوا و ۵۶ هلی‌کوپتر دیگر هم وارد کرمانشاه شده‌اند.

افشانی با اشاره به مشاهدات خود در سرپل ذهاب اظهار کرد: پس از دیدن وضعیت سرپل ذهاب متوجه شدم ما تا امروز تمام مقررات را برای دولت دیدیم و برای مردم مقرراتی نداشته‌ایم.

وی افزود: بعد از این مشاهدات به وزیر پیشنهاد دادم که باید مردم را ساماندهی کنیم، چون در آنجا و در هنگام زلزله نمی‌دانستیم که چادر‌ها را به چه کسانی می‌دهیم و اگر در تهران زلزله بیاید امکان ندارد بتوان در خیابان‌ها تردد کرد.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه اولین نیاز شهرداری اورژانس هوایی برای نجات هوایی است، گفت: اگر در تهران زلزله‌ای مانند کرمانشاه بیاید، به غیر از امداد هوایی دیگر امکان امداد و نجات وجود ندارد.

افشانی پادگان‌ها را بهترین جا برای امداد و نجات برشمرد و گفت: متأسفم که عده‌ای می‌خواهند پادگان‌ها را به خارج شهر منتقل کنند، زیرا که این پادگان‌ها جنگی نبوده و آموزشی هستند و اگر قرار است بیرون شهر بروند باید از فضای آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار