رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه افشانی تا 15 آذر می تواند به کار خود ادامه دهد, گفت: با این مهلتی که وجود دارد دیگر نیازی به انتخاب سرپرست نخواهد شد.

وزارت اطلاعات هنوز پاسخ استعلام برای شهردار را نداده است / افشانی تا 15 آذر می‌تواند به کار ادامه دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز پس از پایان جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به انتخاب شهردار تهران در جلسه امروز گفت: حناچی‌ با 11 رأی شهردار تهران شد که من نامه این انتصاب را امضاء کردم و پیوست اسناد به وزارت کشور ارسال شد و امیدواریم که انتخاب شورای شهر مورد تایید این وزارتخانه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به مصوبات امروز جلسه شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: اولین دستور ما مربوط به اساسنامه‌های تیپ‌ شهرداری تهران بود که مجدداً شهرداری طی لایحه‌ای یک فوریتی اظهار کرد و یک فوریت آن تصویب شد و کمیسیون نام‌گذاری شورا هم تعداد زیادی نام جدید به ویژه اسامی شهدا را برای معابر برگزیدند و همه آنها به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بحث دیگر در خصوص بخشودگی‌ جرائم ماده 100 برای پرونده‌های ریزدانه از طریق ماده 16 و 18 بودجه شهرداری مطرح شد که به تصویب اعضای شورا رسید.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت بهای ورودی باغ پرندگان نیز اصلاح شد, افزود: به درخواست شهرداری منطقه این موضوع تعیین قیمت شد و به تصویب رسید.

هاشمی در ادامه به موضوع احتمال انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران پرداخت و گفت: این موضوع در جلسه هم اندیشی امروز صبح مطرح شد و با توجه به خبری که از سوی آقای سراج در سایت‌ها آمده بود و با پیگیری‌هایی که حقوقدانان شورا انجام داده بودند در نهایت اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که بر اساس قانون ما باید روز انتهای این قانون را روز 15 آذر فرض کنیم زیرا بعد از ابلاغ رئیس جمهور و انتشار این قانون در روزنامه رسمی که 31 شهریور است 15 روز بعد قانون اجرایی می‌شود و به همین دلیل چون 60 روز هم فرصت داده شده است ما 76 روز از زمان انتشار این قانون در روزنامه رسمی فرصت داریم و لذا  فکر می‌کنم که احتیاجی به انتخاب سرپرست نخواهیم داشت؛ مگر اینکه آقای افشانی خودش زودتر از 15 آذر بخواهد شهرداری را ترک کند.

هاشمی در پاسخ به سئوالی در خصوص شایعه تماس از دولت با شورا برای انتخاب شهردار گفت: هیچ تماسی با من از سوی دولت گرفته نشده است.

وی در خصوص امکان استعلام دو نامزد نهایی شهرداری از وزارت کشور اظهار کرد: همان روزی که این 5 نفر انتخاب شدند من نامه‌ای به وزارت اطلاعات فرستادم و منتظر شدم که به صورت مکتوب به من پاسخ دهند ولی هنوز پاسخ مکتوب آنها را دریافت نکرده‌ام و لذا منتظریم که وزارت کشور خودش استعلام کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص علت چرخش آرای اعضای شورای شهر از دو روز گذشته تا امروز گفت: آنچه که سرنوشت آرا را مشخص کرد تنها مذاکراتی بود که در جلسات کمیسیون‌های شورا با حضور این دو نامزد انجام شد و مذاکرات کمیسیون‌ها نقش اساسی در تعیین نظرات اعضا داشت.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر طی 10 روز آینده حکم حناچی‌ تأیید شود همچنان افشانی تا پایان فرصت خود شهردار خواهد بود یا خیر گفت: هر زمانی که حکم آقای حناچی‌ تأیید شود برای حضور در جلسه از او دعوت و با آقای افشانی خداحافظی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار