معادن خراسان جنوبی به لحاظ توسعه بخش روستایی از اولویت های حمایتی سامانه کارا و این صندوق برخوردار است که معدن داران باید از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  دهقانیمدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی کشور عصر امروز در جلسه شورای معادن خراسان جنوبی گفت : معدن کاران استان سهم بالایی در استفاده از منابع صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دارد و از مجموع 670میلیارد تومان بیمه نامه سرمایه گذاری صادره در کشور بیش از 100میلیارد تومان متعلق به خراسان جنوبی است.

وی افزود:خراسان جنوبی پتانسیل های قابل توجهی در حوزه معدن دارد که برای بالفعل شدن نیازمند سرمایه گذاری است و در این زمینه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی آماده همکاری با معدن کاران به منظور فراهم کردن ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران به این حوزه است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور گفت: همچنین 12طرح که عمدتا در حوزه زغال سنگ، طلا، سنگ های ساختمانی بوده است توسط خراسان جنوبی به این صندوق ارجاع شده که با صدور این بیمه نامه ها نیز سهم این استان به 200میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

دهقانی افزود: برای افزایش رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در حوزه معدن خراسان جنوبی 2درصد یارانه سود تسهیلات بیشتر نسبت به سایر استانها به معدن کاران خوش حساب استان اختصاص می یابد.

انتهای پیام/ک

اختصاص ۱۰۰۰میلیارد تومان به توسعه بخش معدن در سال۹۷

برچسب ها: وزیر ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار