نظامیان رژیم صهیونیستی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر صدها فلسطینی را در نوار غزه با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیستی دست‌کم 220 فلسظینی را به شهادت رساندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه الجدید، وزارت بهداشت فلسطین روز پنج‌شنبه از شهادت یک جوان فلسطینی دیگر در نوار غزه خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد «احمد النجار» جوان ۲۱ ساله فلسطینی اخیرا در تظاهرات مسالمت‌آمیز «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در نوار غزه هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و روز چهارشنبه بر اثر شدت جراحات در بیمارستانی در کرانه باختری به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست همچنین در تظاهرات روز پنج‌شنبه در نوار غزه «محمد ابو شاربین» ۲۰ را ساله را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، نظامیان صهیونیست از آغاز تظاهرات مسالمت‌آمیز «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در ماه مارس، تاکنون دست‌کم ۲۲۰ فلسطینی را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسانده‌اند.

مردم فلسطین در نوار غزه از ماه مارس به صورت هفتگی در مرز نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی تظاهرات مسالمت‌آمیزی برگزار می‌کنند.

تظاهرکنندگان خواستار حق بازگشت به خانه‌ها و روستاهایشان در فلسطین هستند که در سال ۱۹۴۸ به اشغال صهیونیست‌ها درآمده است. آن‌ها همچنین می‌خواهند محاصره ۱۱ ساله نوار غزه به پایان برسد. این محاصره موجب اختلال در اقتصاد فلسطین شده است و نزدیک به ۲ میلیون نفر را از تامین اساسی‌ترین نیازهایشان محروم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار