معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به موانع اجرای طرح رتبه بندی و شائبه‌های طرح تامین بار مالی این طرح اشاره کرد.

دولتیاریعلی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی اعمال ۱۸ درصد فوق‌العاده ویژه که طبق رای دیوان عدالت در سال ۹۸ حذف می‌شود در حالی که اساس پرداختی در طرح معلم تمام وقت هم همین موضوع  است، اظهار کرد: طبق مصوبات موجود و پیگیری‌هایی که انجام دادیم فوق‌العاده ویژه را برای پست‌های آموزشی ایجاد می‌کنیم و اجازه حذف آن را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال دریافت مجوز برای پرداخت فواق‌العاده ویژه هستیم، افزود: ممکن است برخی اقدامات غیر قانونی وجود داشته باشد، اما آموزش و پرورش برای اجرای فوق‌العاده ویژه و پرداخت آن به معلمان حتما با مجوز قانونی کار را دنبال خواهد کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و چگونگی پیشرفت این طرح تا رسیدن به مرحله اجرا گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی باید رتبه‌های حرفه‌ای و امتیازات هر رتبه را در قالب قانون از مجلس اخذ کنیم علاوه بر آن نحوه اجرای طرح را باید از دولت بگیریم که هر کدام از این موارد در دولت و مجلس ممکن است با تغییراتی همراه باشد.

تعیین دقیق بار مالی طرح رتبه بندی بعد از نهایی شدن

اللهیار ترکمن افزود: تا زمانی که قانون نهایی قابل اجرا را نداشته باشیم نمی‌توانیم برای رتبه‌بندی و بار مالی آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی تصریح کرد: هرگونه پیش‌بینی برای اعتبار لازم طرح رتبه‌بندی برآورد اولیه است و نمی‌توانیم آن را قطعی بدانیم؛ در طرح رتبه‌بندی ۵ رتبه حرفه‌ای تعریف شده است و با توجه به اینکه در هر رتبه چه میزان افزایش حقوق اعمال شود،  برآورد‌های مالی صورت گرفته که این برآوردها صرفا گمانه زنی است. 

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون طرح رتبه‌بندی در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و منتظر پاسخ سازمان اداری استخدامی و برنامه بودجه است تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار