بطحایی با تاکید بر تکریم شهدا و ارج نهادن به آنها گفت: این تکریم به اسلامی و غیر اسلامی بودن ربطی ندارد بلکه وظیفه انسانی است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم یادواره ۳۶ هزار شهدای دانش آموز که صبح امروز در مدرسه شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین مناسبت‌ها و برنامه و به بیانی دیگری جشنواره‌ها، تکریم کسانی است که داشته هایمان را مدیون آنها هستیم، چرا که در کشوری آرام در مجاورت اقیانوسی پر تلاطم جای گرفته‌ایم بنابراین مدیون شهدا هستیم و تکریم آنها اولین وظیفه انسان هاست.

وی ادامه داد: ما مدیون شهدایی هستیم که می‌توانستند زندگی مانند ما یا حتی بهتر از ما داشته باشند اما جنگیدند تا اکنون ما در این مدرسه جمع شویم و در محیطی آرام از ارزش‌ها سخن بگوییم و تکریم آنها به اسلامی یا غیر اسلامی بودن افراد ارتباطی ندارد بلکه وظیفه انسانی است.

ضرورت مرور رفتار شهدا و ایثار و شهادت

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ترویج فرهنگ شهدا گفت: فرهنگ و چشم انداز شهدا اهمیتی به مراتبی بیشتر از سایر بخش ها و شئونات دارد، داشته‌ها و سرمایه‌های ارزشمند ما نباید فراموش شود و مرور رفتار شهدا و ایثار و شهادت ضرورت دارد.

بطحایی بیان کرد: ایثار و شهادت دو فرهنگی است که در کنار همدیگر باید تبیین شود بنابراین در کتاب ‌های درسی تا حدی این فرهنگ را جای دادیم اما اینها بسیار کم است چرا که حدود ۲۰۰ هزار شهید داریم که قریب به یک چهارم آنها مربوط به خانواده آموزش و پرورش هستند.

تکریم شهدا محدود به یک روز نباشد

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار وجود داشته است اما کافی نیست، ادامه داد: این نهایت خسران است که ترویج فرهنگ و ایثار و شهدا صرفا در یک روز از سال باشد، این سرمایه است که ما در کنارمان داریم بنابراین باید این جریان در زندگی برای عاقبت به خیری در این دنیا و آخرت تداوم یابد و این رسالت بزرگی است که ما آموزش و پرورشی ها باید به آن توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این بزرگداشت امسال در همه استان‌ها برگزار می شود اما این کار خطری دارد که مبادا از فروغ و نورانیت چنین جلسه ای کاسته شود.

بطحایی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم برنامه نمادین برای بزرگداشت شهدای دانش آموزان همچنان پر فروغ و با قدرت تداوم داشته باشد تا خدایی ناکرده در سال‌های آتی جمع کوچک تر و کمرنگ تر شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم این مراسم همچنان تداوم پیدا کند تا این فرهنگ ادامه داشته باشد و موانع موجود در کشور هم برطرف شود تا کشوری موفق داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه معلم بازنشسته
۱۸:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
اگه اقای وزیر معلمارو در نیابید دانش اموزانی که پرورش خواهد یافت اینده ای مبهم وناجور رقم خواهند زد چون در حال حاضر فقط معلمانی می توانند زندگی کنند که پدرومادر پولداری دارند ویا سرمایه داری وبنگاه داری می کنند