کاظمی گفت: برای دانش آموزان پایه یازدهم با جامعه ۴۳۰ هزار نفری ۱۶ ساعت آموزشی ازدواج دنبال می‌کنیم.

کمبود ۴۰ هزار مشاوره در مدرسه‌ها/ برگزاری دوره‌های آموزش‌ ازدواج برای دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آئین رونمایی طرح توانمندسازی روانی، اجتماعی دانش آموزان، والدین و کارکنان و نسخه ارتباط یافته سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان ( نماد) اظهار کرد: امروز در واقع چهار طرح در حال رونمایی شدن است اما به جهت وسعت کار ۲ طرح را مشاهده می‌کنیم که اتفاق اول در سامانه جدید نماد با همکاری بخش‌های مختلف آموزش و پرورش محقق شد علاوه بر آن در اتقاق دوم آزمون استعدادیابی همچنین آزمون سلامت روان به طرح پیوسته است.

وی ادامه داد: نتایج آزمون‌های سلامت روان نیمرخی از مشخصات و نقاط خطر را شناسایی کنند؛ همچنین اپلیکیشنی برای این موضوع در نظر گرفتیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دومین طرح گفت: در ۲۳ هزار آموزشگاه متوسطه اول کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم که ۶ ساعت برنامه آموزشی ۹۰ دقیقه‌ای دارد.

کاظمی از اجرای طرح مهارت سواد زندگی یا خوب زیستن در زندگی مشترک خبر داد و گفت: برای دانش آموزان پایه یازدهم با جامعه ۴۳۰ هزار نفری ۱۶ ساعت آموزشی با عناوین چرایی ازدواج، پیش نیازهای ازدواج را دنبال می‌کنیم که برای این پروژه بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر این دوره‌های تربیت مدرس داریم و برای ۶۰۵ هزار معلم آزمون‌هایی برگزار شد همچنین برای یک میلیون دانش آموزان آموزش‌هایی داریم که اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح همیار مشاور در مدارس متوسطه اول گفت: شعار هر کلاس یک مشاور را آغاز کردیم که پیش بینی داریم ۱۰۰ هزار همیار مشاور به کار گرفته شود که براساس دوره‌های توانمندسازی برای همیاران مشاور، آن‌ها می‌توانند به همسالان آموزه‌هایی را یاد دهند.

وی تصریح کرد: بدون نیروی انسانی متخصص هیچ اتفاقی نمی‌افتد و به ۴۰ هزار مشاور برای اجرای طرح نظام جامع مشاور نیاز داریم که اکنون چنین شرایطی وجود ندارد البته با مساعدت وزیر آموزش و پرورش سهمیه ویژه برای مشاوران در نظر گرفته خواهد شد هرچند در این مسیر اعتباربخشی نقش بسزایی دارد.

در ادامه تقی رستم‌بندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: ۱۴/۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار دارد و دانش آموزان سراسر کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: نماد طرح موثری خواهد بود و به خوبی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و چون مشارکتی است تمام دستگاه‌ها در آن تاثیر گذاشته و بخشی از انتظارات را برآورده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
دانش اموزا می بینن توخونه شون دوسه تا خواهر برادر بزرگشون بیکار و مجرده بعد می خوان اموزش ازدواج بدن ! اگه پول وشغل باشه بدون اموزش هم ازدواج می کنند