نمکی گفت: هزار زمین ورزش جدید در کمتر مدارس کشور افتتاح شود تا دانش آموزان فرهنگ ورزش کردن را بیاموزند.

افتتاح یک هزار زمین ورزش در مجاورت مدارس کشور/ مدرسه محلی برای اطعام آموزش‌های پیشگیرانه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در آئین رونمایی طرح توانمندسازی روانی، اجتماعی دانش آموزان، والدین و کارکنان و نسخه ارتباط یافته سامانه جامع مراقبت های روانی اجتماعی دانش آموزان( نماد) گفت: برای توسعه یافتگی نیروی انسانی باید از مدرسه که مهم ترین مکان است، آغاز کنیم البته بنا بر ادبیات دینی از همان بدو تولد روح دینی در فرد تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: سرمایه های یک کشور روی نیمکت های مدرسه است و باید این گروه را دریابیم و بر همین اساس مطالعات میدانی انجام دادیم و به مدرسه رسیدیم.

نمکی با اشاره به اینکه برای اجرای امور به آدم های ویترین نما نیاز نداریم، گفت: با تیمی همراه اولویت هایی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار دادیم و برای اجرا مناطقی را به طور پایلوت تعریف کردیم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: برای استمرار این طرح نیاید مبانی اولیه فراموش شود، اگر قرار باشد تکروی کنیم و مسیر عالمانه را به طرحی سیاست زده تبدیل کنیم، محکوم به فنا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه محور بودن این طرح نیاید از دست مجموعه خارج و به دولت گره بخورد، اظهار کرد: باید پایش مستمر برای ارزیابی خطاها مورد توجه باشد و معتقدیم مدرسه جایگاه مهمی است و کارهای بزرگی در این مکان در پیش داریم.

نمکی بیان کرد: سال های قبل دانش آموزان را در برابر ۶ بیماری واگیردار ایمن کردیم و هزینه آن برای هرهر نفر پنج دلار بود اما امروز فقط یک دوره شیمی درمانی هزینه ای بیش از واکسیناسیون یک روستای بزرگ دارد.

وی ادامه داد: گرفتاری امروز ما با واکسیناسیون حل نمی شود و باید سبک زندگی عوض شود که این مهم در مدرسه انجام می شود و قصد داریم مدرسه را محلی برای اطعان تمامی آموزش و پیشگیری های ملی کنیم.

نگی تصریح کرد: قرار گذاشتیم ۱۰۰۰ زمین ورزش جدید در کنار مدارس کشور افتتاح شود تا دانش آموزان فرهنگ ورزش کردن را بیاموزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۸:۳۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
خیلی جالبه در حیاط مدرسه سالن ورزشی می سازند و به اشخاص دیگر به غیر از مدرسه اجاره می دهند!!باور ندارید بروید شهرستانهای استان تهران
آخرین اخبار