حمیدی گفت: برای دستیابی به هدف آموزش و پرورش بیش از ۲۰ برنامه در قالب مسائل آموزشی، فرهنگی مراقبتی در نظر گرفته شده است.

تلفیق طرح نماد با سامانه‌های آموزش و پرورش/ اجرای بیش از ۲۰ برنامه آموزشی و مراقبتیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از طرح توانمندسازی روانی، اجتماعی دانش آموزان، والدین و کارکنان و نسخه ارتباط یافته سامانه جامع مراقبت های روانی اجتماعی دانش آموزان ( نماد) با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه عصر امروز در کانون پرورش، فکری حجاب برگزار شد.

در این مراسم حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در نوجوانان است، اظهار کرد: برای دستیابی به هدف آموزش و پرورش برنامه هایی داشته است که شامل ترویج فرزندپروری و آگاه سازی آنان، ظرفیت سازی برای مشاور و پیش بینی فعالیت های جایگزین (همچون برنامه های ورزشی) مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش بیش از ۲۰ برنامه در قالب مسائل آموزشی، فرهنگی مراقبتی در نظر گرفته شده است و برای ارزیابی آن برنامه ها را در قالب چند برنامه تجمیع کرده‌ایم.

حمیدی بیان کرد: نماد به عنوان یک طرح ملی در حوزه آموزش و پرورش راهنمای عملی محسوب می‌شود و اکنون با استفاده از ابزارهای ساختی و تجارب کشی شده نسخه ارتقا یافته آن  را رونمایی می کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با رونمایی از سامانه نماد و ابزارهای جدید فنی در زمینه مددکاری اجتماعی گامی بلندتر در سال ۹۷-۹۸ بر می‌ داریم، گفت: امروز نماد با همه سامانه های آموزش و پرورش تلفیق شده است و همه مجریان در این برنامه تعریف شده اند و دارای نقش هستند.

وی با اشاره به اینکه کوشش داریم تا همه برنامه های آموزش و پرورش یکپارچه باشد، بیان کرد: امکان دسترسی همه همکاران در قالب سامانه فراهم شده است همچنین امکان ارجاع الکترونیک برای دستگاه های همکار وجود دارد.

حمیدی تصریح کرد: امکان آموزش و توانمندسازی افراد با استفاده از منابع کمک آموزشی، امکان دسترسی والدین برای ثبت داده ها یا اطلاع از وضعیت فرزندانشان میسر است.

وی ادامه داد: امروز با زیر ساخت های طرح نماد و تمهیدات در حوزه زیرساخت ها این نوید را داریم که آموزش و پرورش با همکاری نهادهای ذیربط برای کاهش آسیب های اجتماعی گام بر می دارد البته به کمک سازمان ها، نهادها و خیرین نیازمند است و همه ما برای حراست از این نهال نوپا کوشش می کنیم.

انتهای پیام /

آیین رونمایی از طرح توانمندسازی روانی، اجتماعی دانش آموزان، والدین و کارکنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار