چرا سنگی که پیامبر در شب معراج بر رویش ایستاده بود معلق ماند؟

سنگی در بیت المقدس وجود دارد که هنگام معراج پیامبر (ص) زیر پای حضرت قرار گرفت و به طور معلّق در هوا ایستاد.

معراج پیامبر (ص) خود یک حکایت عجیب و غیرقابل باور واقعی است و جزء معجزات حضرت قلمداد می‌شود، از سفر رسول به بیت المقدس تا عروج به آسمان هفتم و ملاقات با خداوند متعال.

اما نکته‌ای که در این میان مطرح می‌شود این است که، سنگی در بیت المقدس وجود دارد که در بین زمین و آسمان معلق مانده است و می‌گویند این سنگ در زمان معراج زیر پای حضرت بوده و در هنگامی که پیامبر قصد داشتند به آسمان بروند این سنگ نیز از زمین بلند می‌شود تا همراه آن حضرت به آسمان برود که پیامبر (ص) چنین اجازه‌ای را به وی نمی‌دهد و ..

امروز باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به جمع آوری مطالبی پیرامون این موضوع نموده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

حکایت معراج پیامبر (ص)

پیامبر (ص) فرمود: من در مکه بودم که جبرییل نزد من آمد و گفت: «ای محمد! برخیز». برخاستم و کنار در رفتم. ناگاه جبرئیل و میکائیل و اسرافیل را در آنجا دیدم. جبرئیل، مرکبی به نام «براق» نزد من آورد و به من گفت: «سوار شو». بر براق سوار شدم و از مکه بیرون رفتم. به بیت المقدس رسیدم. هنگامی که به بیت المقدس رسیدم، فرشتگان از آسمان نزد من به زمین فرود آمدند و مرا به داشتن مقام و منزلت ارجمند در پیشگاه خداوند مژده دادند. آنگاه در بیت المقدس نماز خواندم...


ببینید: داستان معراج پیامبر اکرم (ص) در کدام سوره آمده است؟


یکی از معجزات علمی و عملی پیامبر اعظم (ص) که به تصریح قرآن کریم در سایه عبودیت آن حضرت رخ داده، «معراج» است که در اولین آیه سوره اسرا و آیات هشتم تا هجدهم سوره نجم می‌توان اشاراتی را درباره آن مشاهده کرد.

  • آغاز ماجرا در سوره اسرا چنین آمده است:

پاک و منزه است خدایی که بنده اش را در یک شب از مسجدالحرام به مسجد الاقصی برد که گرداگردش را پربرکت ساختیم، تا نشانه‌های خود را به او نشان دهیم. او شنوا و بیناست.

البته آن گونه که از روایات برمی آید معراج ضمن دو مرحله انجام شده است در مرحله اول همان گونه که در آیه فوق مشاهده کردیم ایشان را شبانه از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی سیر می‌دهند و پس از آن تا آسمان هفتم و تا جایی صعود می‌کنند که احدی جز خداوند متعال حضور نداشته است و تمام این ماجرا در بیداری بوده و بنابر نظر اکثر علمای شیعه با همین بدن جسمانی اتفاق افتاده و نه در خواب یا با روح، زیرا معراج صرفاً روحانی فضیلت چندانی را برای ایشان اثبات نمی‌کند و چنان عظمتی را که مورد تأکید و روایات است بر نمی‌تابد.


این مطلب را از دست ندهید: معراج چه زمانی اتفاق افتاد؟


  • مرحله دوم معراج در سوره نجم چنین توصیف شده است:

سپس [پیامبر (ص) در شب معراج]نزدیک و نزدیک‌تر شد، تا آنکه فاصله او [با مقام قرب خاص خدا]به اندازه طول دو کمان یا کمتر بود. در اینجا، خداوند آنچه را وحی کردنی بود، به بنده اش وحی کرد. آنچه را دید، انکار نکرد. آیا با او درباره آنچه دید، مجادله و ستیز می‌کنید؟ و بار دیگر نیز او را نزدیک سدرهالمنتهی که بهشت جاویدان در آنجاست، دیده است. در آن هنگام که چیزی (شکوه و نور خیره کننده ای) سدرهالمنتهی را پوشانده بود. چشم او هرگز منحرف نشدو طغیان نکرد. (آنچه را دید، واقعیت بود) او در شب معراج، برخی نشانه‌های بزرگ پروردگارش را دید.


ببینید: فیلمی دیده نشده از محل معراج پیامبر (ص)


هر چند روایات درباره معراج آنقدر متعدد است که به حد تواتر رسیده و مورد قبول همگان می‌باشد لیکن راجع به زمان، مکان و تعداد دفعات وقوع آن میان محدثان، مورخان و مفسران اختلاف نظر وجود دارد:

  •  زمان اولین معراج را بهتر است نه ماه یا دوسال پیش از ولادت حضرت زهرا (س) بدانیم، زیرا حضرت محمد (ص) روزی در جواب یکی از همسران خود که از شدت محبت به فرزندشان گله کرده بود، تشکیل نطفه ایشان را در آسمان و شب معراج خوانده اند.
  •  مکان آن نیز خانه حضرت خدیجه (س) خانه ام هانی خواهر حضرت علی (ع)، شعب ابی طالب، و مسجدالحرام در کنار کعبه گفته شده است.
  •  آن گونه که از ظاهر روایات برمی آید، احتمالاً معراج بیش از دو مرتبه و طی دفعات متعدد اتفاق افتاده که یکی از آن‌ها بسیار شاخص و معروف شده که گفته شده این معراج در شب هفدهم ماه رمضان سال دهم بعثت اتفاق افتاده است.

این مطلب را از دست ندهید: پیامبر اسلام(ص) برای اثبات معراج خود به مشرکان چه گفت؟


تخته سنگى در بیت‏ المقدس که هنگام معراج پیامبر اکرم (ص) در هوا معلق‏ ماند

درباره قطعه سنگی که در بیت المقدس هست و در روایات و تاریخ به عنوان «صخره» مطرح شده، مطالب مختلفی وجود دارد.

در بعضی روایات آمده که: حضرت رسول اکرم (ص) از بالای این سنگ به معراج رفتند (نه این که به وسیله این سنگ یا همراه آن).


این مطلب را از دست ندهید: نشان دادن نور امام زمان (عج) به پیامبر اکرم (ص) در معراج


در روایات دیگری نیز وارد شده که: سنگ نیز خواست با حضرت به سوی آسمان رود و همین که بلند شد، حضرت فرمودند: قِف (یعنی بایست) و سنگ در همان حال به طور معلّق در هوا ایستاد. بنی‌امیه احترام فراوانی به این سنگ می‌گذاشتند. البته در اصل این که آن تخته سنگ همین سنگ موجود در مسجد الاقصی است یا سنگ دیگری می‌باشد، اختلاف هست. روایات مختلفی هم در فضیلت نماز خواندن در سمت راست این سنگ و دعا نمودن در اطراف آن و نیز فضیلت آن در روز قیامت وارد شده است که بعضی از این روایات ارزش سندی ندارد و از طریق راویانی مثل ابوهریره نقل شده است.

ولی کسانی که قبل از انقلاب به فلسطین سفر کرده‌اند، می‌گویند آن تخته سنگ اکنون بر روی تلی از خاک قرار دارد و معلق نیست.


ببینید: مکان مقدسی که پیامبر اسلام از آنجا به معراج رفت


در واقع قبه الصخره مکانی است که پیامبر شریف اسلام، در شب معراج از فلسطین، پای خویش را بر سنگی به نام قبه الصخره نهاد و از آنجا به معراج روحانی و جسمانی رفت. این سنگ بعد از آن زمان در هوا معلّق باقی ماند، اما در زمان اشغال فلسطین، یهودیان متجاوز و اشغالگر، زیر آن سنگ معلّق خاک و کلوخ ریخته و در واقع آن را روی زمین قرار دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: الصخره ، معراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زند
۱۳:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
خدایا ، پروردگارا ، ای خالق من ، ای روزی دهنده من ، تو را قسم میدهم بحق آن کسانی که خیلی دوستشون داری و برات خیلی عزیزند ، به ما رحم کن ، ای خدا رحم کن ، التماست میکنم با فضلت با ارحم‌الراحمین بودنت ، به ما رحم کن ، خدایا من تورا قدرت مطلق میدانم که بر هر کاری قادری ، حتی ان کارهایی که از نظر عقل بشریت نشدنی هست ، من خدایی را که بر هر کاری قادر و توانا است میپرستم ، پس به ما رحم کن ، میدونم خیلی برات بنده بدی بودم و هستم ، ولی تو همیشه برام خدای خیلی خوبی و مهربانی بودی ، تا وقتی زنده،ام پرستشت میکنم و پیوسته التماست میکنم که به ما رحم کن ، والسلام
Iran (Islamic Republic of)
زند
۱۳:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
خدایا ، پروردگارا ، ای خالق من ، ای روزی دهنده من ، تو را قسم میدهم بحق آن کسانی که خیلی دوستشون داری و برات خیلی عزیزند ، به ما رحم کن ، ای خدا رحم کن ، التماست میکنم با فضلت با ارحم‌الراحمین بودنت ، به ما رحم کن ، خدایا من تورا قدرت مطلق میدانم که بر هر کاری قادری ، حتی ان کارهایی که از نظر عقل بشریت نشدنی هست ، من خدایی را که بر هر کاری قادر و توانا است میپرستم ، پس به ما رحم کن ، میدونم خیلی برات بنده بدی بودم و هستم ، ولی تو همیشه برام خدای خیلی خوبی و مهربانی بودی ، تا وقتی زنده،ام پرستشت میکنم و پیوسته التماست میکنم که به ما رحم کن ، والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رنجبر
۱۲:۳۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
درود و سلام بر پیامبر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رنجبر
۱۲:۳۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مطالب خوب و عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل رنجبر
۱۲:۳۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اللهم العجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
در مورد معلق ماندن سنگ عقل حکم میکند که مزخرف است چون علم دلیلش را میتواند پیدا کند و الان خبری از معجزه و زنده شدن مرده و باز شدن دریا و اژدها شدن عصا و کور را شفا دادن نیست و از جهالت مردم سو استفاده میشد. تقریبا در گذشته خیلی چیزها را معجزه میگفتند ولی دلیل علمی داشت و نباید خرافات را زیاد مطرح کنید
Japan
محمد عباسی
۲۳:۳۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
قطعا این سنگ معلق نیست. قطعا. یا اصلا سنگ معمولی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۱:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفا از هر چیزی برای تبلیغات دینی استفاده نکنید،مشابه این سنگ در ورمونت آمریکا در هندوستان در شیلی،پاناما،آفریقای جنوبی چین و چند جای دیگه هم وجود داره
Netherlands (Kingdom of the)
بدبخت
۰۷:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۰
به دوست بزرگوار خانم فاطمه که در زیر فرموده: فیزیک کوانتوم و نظریه رشته ای رو مطالعه کنید
دوست بزرگوار نظریات فیزیک کوانتومی اولا همانطور که از نامش پیداست برای ذرات کوانتومی کاربرد دارد نه اجسامی که در زندگی روز مره با آن سر و کار دارید ، این از مبانی بسیار اولیه مکانیک کوانتومی است ،اما اگر حرف مرا قبول ندارید میتوانید سوار ماشین خود شوید و با سرعت به سمت دره ای حرکت کنید و امید وار باشید که فیزیک کوانتومی شاید نجاتتان بدهد (طنز تلخ :/)
دوما فیزیک کوانتومی و حتی بطور تخصصی مکانیک کوانتومی ربطی به چیزهایی که شما فرمودید ندارد و صرفا پدیده های کوانتومی در عالم مادی را توصیف و سعی در قانون مند کردن آنها دارد و در مورد احتمالات برای کمیت هایی که به شدت غیر در مقیاس کوانتومی به شدت غیر قطعی میشوند صحبت میکند.
هر چند قوانین فیزیک کوانتوم با دنیایی که ما درون آن زندگی میکنیم متناقض است لیکن واقعیست و روی عالم مادی درمقیاس کوانتومی کاربرد دارد و مثلا اساس کار کامپیوتری (و یا احتمالا گوشی )که شما با آن این کامنت را گذاشته اید تشکیل میدهد.
اما نظریه عوالم موازی به این دلیل به وجود آمد تا بتواند از چیزی که در دنیای کوانتوم با قوانین دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم تناقض دارد و آنرا عده ای نابسامانی مینامند پاسخ دهد، نظریه جهان های موازی که در کنار نظریه ریسان ها یا نظریه رشته ای معنی بهتری میابد باز هم در مورد ذرات مادی و در مقیاس کوانتومی بحث میکند ##
لیکن با وجود زیبایی هر چه تمام نظریه جهان موازی هنوز شواهد تجربی مستقیمی از آن به دست نیامده و بطور آکادمیک چندان در فیزیک مدرن که اساس کارش تجربه و آزمایش است مورد بحث قرار نمیگیرد . هر چند قطعی (به لحاظ فیزیکی نه به معنی عامیانه) فرض کردن آن از نظر علمی ضرری ندارد.

توضیحاتی که در بالا دادم 1 ساعت و 20 دقیقه وقت مرا گرفت تا بتوانم که برای افرادی که در رشته فیزیک تحصیل نکرده اند توضیحی بدهم که اندکی قابل درک باشد ؛مثلا از صحبت در مورد پدیده های کوانتومی ، آزمایشات متنوع کوانتومی، عدم قطعیت کوانتومی ،خواص موجی و ذره ای ،در هم تنیدگی کوانتومی و توابع موج و تبهگنی ها و ... به دلیل اینکه بیان آنها به این شکل و توضیحات دادن سطحی ممکن است موجب سوءتفاهم شود خودداری کردم .
در آخر همانطور که شما دوست عزیز (خانم فاطمه) ما را به مطالعه فیزیک کوانتوم دعوت کردید من هم در تصدیق این قسمت از فرمایش حضرت عالی به نوبه خود شما و دیگر عزیزان را به مطالعه علمی و بطور مستقیم از منابع معتبر دعوت میکنم. لازم به ذکر است با توجه به این که انجام آزمایشات در این زمینه بسیار پر هزینه است ؛میتوانید اگر به انگلیسی حداقل کمی تسلط دارید به یوتیوب مراجعه کرده و تعدادی از آزمایشات با وسیله های ساده را پیدا کنید که میتوانید خودتان در خانه تکرار کنید. مثلا چندی پیش من یک آزمایش جالب پیدا کردم که پدیده تونل زنی کوانتومی برای فوتون و احتمال تونل زنی را به زبان ساده و با پدید های نوری ساده توضیح میداد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
برترین معجزه پیغمبر اکرم(ص) بعد از قرآن کریم و مجید، لیله معراج است. که بسیار عجیب است آیاتش و مقامی است که هیچ مخلوق و شیء نه در گذشته و نه در آینده تا روز قیامت کسی به آن مقام نخواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
چه زیبا بوده وقتی پیامبر ع به معراج سفر کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد مبین چوان
۱۷:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
عالی اطلاعات عالی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
یا الله در روز رستاخیز حساب من وتمام بندگان یکتا پرست را از روی رحمان رحیم بودنت حسابرسی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
درودسلام‌بر‌پیامبر‌ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اصلا مهم نیست که این سنگ الان معلق باشد یا نه....مهم اینه که این اتفاق بی نهایت فو ق العاده ...و روحانی تنها برای پیامبر ما افتاده ...جا نم فدایت یا محمد...که تو عزیزترین خلق خداونی...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فیزیک کوانتوم ،یا نظریه رشته ای رو مطالعه کنید،میبینید که ازنتایج بدست اومده از این نظریه علمی، طی الارض هست،و همچنین وجود عوالم موازی با ما،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
اگ سنگ معلق هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خود انسان عجیب تر از این سنگ معلقه اگه بخوای خداشناس بشی
Iran (Islamic Republic of)
سیدحمیدرضاموسوی مجد
۰۹:۴۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
درود و صلوات بر پیامبر(ص)و خاندان شریف ایشان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
منظورازآسمان هفت گانه چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
برای سلامتی امام زمان عجل صلوات
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۱:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه الشریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
تصویر سنگ معلق دستکاری شده و جعلی است. در تصاویر دیگر سنگ از چند جا به زمین چسبیده.
Afghanistan
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
سلام خدمت شما
آیا حدیثی یا آیتی درباره سنگی که مطلق در هوا هست وجود دارد یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۷
درود و سلام بر پیامبر عزیز ما و خاندان پاک و مطهر ایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
کاملا قابل فهم است، اتفاقی بالاتر و شبیه طی الارض و طی السماء

بعضی افراد طی الارض و طی سماء شدند. این باعقل کاملا قابل فهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
بنظرم در بحث های معنوی و دینی نباید العیاذبالله تردیدی به خودمان راه بدهیم(که قطعا از ترفندهای شیاطین است) و باید کاملا گوش به فرمان خدا و پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام)
باشیم (و درواقع هر چه فرمودند بگیم چشم.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
بعضیا همچین توضیح میدن انگار خودشون اونجا بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
السلام علیک یا محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
السلام علیک یا محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
انسان باید در برابر خداوند به رسول الله ص که شایستگی معراج داشته توسل جوید و افتخار کند و امیدوار باشد که او هم نصیبی از معراج داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
متن رو کامل بخونید تا آخرش گفته که وضعیت سنگ الان چطوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
این سنگ الان هم هست؟ به همین صورت معلق است؟
Iran (Islamic Republic of)
یا رئوف
۱۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
صلوات خدا بر محمّد و آل محمّد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
یعنی این سنگ همچنان معلق هست؟
Iran (Islamic Republic of)
رادین
۰۷:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام مگه خداوند همه جا جهان نیست واز رگ گردن به هر فرد نزدیک تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
درست
ولی چه ربطی به موضوع داره؟
(شاید میخوای بگی هممون الان تو معراجیم؟؟؟؟ چون خدا بهمون نزدیکه!)
اشتباه نکن، اینجا خدا پیش ماست، ولی تو معراج پیامبر رفته پیش خود خدا
Iran (Islamic Republic of)
عباس س
۰۸:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم ؛سلام ؛ جواب شما حضرت علی ع قبلا داده است و. حضرت علی ع می‌فرماید : مثل نور در اینه که می بینید و ... البته این نزدیکی خداوند به انسانها عام است یعنی عمومیت دارد و شامل حال همه انسانها می شود و معراج رسول اعظم خاص است . نکته بعدی این است که ارتباط رسول اعظم و خداوند جل الجلاله دو طرفه است اما ارتباط ما با خداوند یک طرفه است و خداوند در قران کریم پاسخ قاطعی به این جواب داده است و فرموده : در شان و منزلت خداوند نیست که با بندگانش مستقیم سخن بگوید . نکته دوم این است که نزدیک بودن خداوند به عامه مردم فقط برای درخواست و دعا به درگاه خداوند است که حکایت از عظمت و بزرگی خداوند دارد و .... ولا قوه الا باالله
Syrian Arab Republic
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
منظورنزدیکی به قرب (مقام)الهی است نه خودخدا.خداکه جسم نیست.منظورحضرت پیامبر(صلوات الله علیه)به مقامی دست یافتندکه نه قبل ونه بعدازآن هیچکس دست نیافته ونمی یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۹:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خداوند همه جای جهان هست و از رگ گردن به همه افراد نزدیکتر است. موضوع حضور خداوند نیست، موضوع تجلی حضور ایشان برای مخلوقش است که برای حضرت موسی کلیم ا.. در درختی در وادی مقدس طوی بوده و برای پیامبر اکرم در آسمان هفتم، محلی که اشاره به مقام و منزلت پیامبر دارد که تاکنون هیچ فرشته یا مخلوقی به آن منزلت و مقام نرسیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
معزاج برای دیدن خدا که نبود بلکه برای دیدن مظاهر قدرت الهی در آسمانهای هفتگانه بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
منظور از نزدیکی مقام قرب خاص خداست نه با خود خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
نزدیک بودن خداوند به ما دلایل مختلفی دارد منجمله برای درخواست و دعا به درگاه خداوند ...
Iran (Islamic Republic of)
bita black
۲۳:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
خب منظور از نزدیک ب رگ گردن..ینی حواسش ب ماهست وتمام کارامون زیر نظره ومیدونه چی درونمون میگذره..ولی جایگاه ومقامش اسمان هفتمه
آخرین اخبار