مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای ۱۴ پروژه حوزه گردشگری در حال اجرا در استان ۱۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بر آورده شده است.

اجرای ۱۴ پروژه گردشگری در خراسان شمالی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای ۱۴ پروژه حوزه گردشگری در حال اجرا در خراسان شمالی ۱۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بر آورده شده است.

وی با بیان این که تعدادی از این پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا پایان امسال آماده افتتاح می‌شود و برخی نیز برای سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید ، این پروژه‌ها شامل مراکز تفریحی ، سرگرمی و گردشگری ، هتل‌های ۲ و ۳ ستاره ، اقامتگاه‌های بومگردی و اردوگاه گردشگری به میزان ۲۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیازمند تسهیلات است.

یزدان پناه افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد، افزود: برای رونق گردشگری در خراسان شمالی به دنبال تقویت سمن‌ها و استفاده از توان مردم برای به فعلیت تبدیل شدن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان هستیم و فعالان صنایع دستی و گردشگری در بخش‌های روستایی، عشایری و شهری می‌توانند تسهیلات مناسبی را برای توسعه کار خود دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی دنبال می‌شود که تاکنون ۲۸ اقامتگاه در استان مجوز فعالیت دریافت کردند و تا ایام دهه فجر امسال ۲۰ اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام / ب

تاکنون ۲۸ اقامتگاه در خراسان شمالی مجوز فعالیت دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.