مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از واگذاری ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به هدف‌گذاری به‌منظور کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد ، گفت: ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری خراسان شمالی به بخش خصوصی واگذاری می‌شود.

وی افزود: به دنبال اجرایی کردن ماده ۲۷ قانون الحاق (برخی از مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و واگذاری پروژه‌های طرح تملک دارایی سرمایه‌ای) اولین فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و طرح‌های تملک دارایی سرمایه از سوی این اداره کل منتشر شد.

یزدان پناه گفت: پروژه‌های متعدد مربوط به زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی در مناطق و روستا‌های هدف گردشگری در این مرحله به بخش خصوصی واگذار شد تا با تکمیل و توسعه این تأسیسات مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی با بیان این که گردشگری به‌رغم نیاز به سرمایه‌گذاری اندک ارزآور بوده است، گفت: گردشگری بخش‌های گوناگون اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد و درآمد کسب‌وکار‌های کوچک را افزایش و بهترین راه برای رونق اقتصاد مردمی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.

انتهای پیام / ب

واگذاری برخی از طرح‌های گردشگری خراسان شمالی به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.