به تازگی در هندوستان شرکت Cleantec Infra از ماشین‌هایی برای تمیز کردن آب دریاچه‌های این کشور استفاده می‌کند. این ماشین زباله و علف‌های هرز آب‌ها را جمع آوری می‌کند.

روشی جدید برای حفظ اکوسیستم دریاچه‌ها + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدت زمان زیادی نیست که انسان‌ها بر روی کره زمین زندگی می‌کنند ولی در همین مدت هم توانسته اند صدمات بسیاری به آن وارد کنند. ایجاد زباله، آلوده کردن آب رودخانه‌ها توسط کارخانه‌ها، قطع بی رویه درختان و ... تنها بخش کوچکی از این آسیب‌ها هستند. مدتی است که محققان متوجه این آسیب‌ها شده اند و در تلاش هستند که بتوانند راه‌هایی برای زندگی محیط زیست دوستانه‌ پیدا کنند.

به تازگی روشی جدید برای حفظ اکوسیستم درون آب پیدا شده است. در این روش از قایق‌هایی برای ازبین بردن آلودگی آب‌ها استفاده می‌کنند. این قایق‌ها زباله‌های رودخانه‌ها را جمع آوری کرده و علف‌های هرز درون آب را کوتاه می‌کنند. البته این دستگاه تنها علف‌هایی را کوتاه می‌کنند که جلوی رشد اکوسیستم آبزی هندوستان را گرفته اند.

این قایق‌ها در واقع مانند ماشین‌های چمن‌زنی زیر دریایی هستند. تنها به جای این که چمن کوتاه کنند، علف‌های هرز را از آب جدا می‌کنند. کاری که این دستگاه‌ها برای اکوسیستم انجام می‌دهند بسیار مهم است. این دستگاه نه تنها علف‌های هرز را برداشت می‌کند، تن‌ها زباله ریخته شده در آب را به طور روزانه جمع آوری می‌کند. Cleantec Infra نام شرکتی است که از این دستگاه‌ها برای پاک کردن راه‌های آبی هندوستان استفاده می‌کند. یکی از مکان‌هایی که در توسط این ماشین‌ها در حال تمیز شدن است، دریاچه بنگلور در هندوستان است.

نوار نقاله‌ای که در این ماشین‌ها برای برداشتن زباله و علف‌ هرز تعبیه شده است، می‌تواند برای قطع کردن علف‌های هرز آبزی تا عمق 6 فوتی در آب غوطه ور شود. هنگامی که مخزن ماشین از زباله و علف‌ هرز پر می‌شود، ماشین به ساحل باز می‌گردد و مخزن خود را تخلیه می‌کند. در ادامه فیلمی از این ماشین‌ها در حال تمیز کردن آب دریاچه‌ها مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: ربات‌های انسان‌نمایی که شما را می‌ترسانند +فیلم


انتهای پیام/

روشی برای حفظ اکوسیستم دریاچه ‌ها و ازبین بردن زباله‌ها

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار