بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، نرخ تورم سالانه آلمان مطابق هنجار‌های اروپایی در ماه اکتبر به ۲.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه سپتامبر دو دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش نرخ تورم در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، نرخ تورم سالانه آلمان مطابق هنجار‌های اروپایی در ماه اکتبر به ۲.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه سپتامبر دو دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

این بالاترین نرخ تورم در آلمان از شش سال و نیم قبل به این طرف است.

بر این اساس تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر کنار گذاشتن سیاست پولی بسیار آسان مورد تایید قرار گرفت؛ سیاستی که در دوره بحران اقتصادی برای از سرگیری رشد اقتصادی و تورم اتخاذ شده بود. به این ترتیب نرخ تورم منطقه یورو به بالاترین حد خود از ماه فوریه ۲۰۱۲ به این طرف می‌رسد و بانک مرکزی اروپا پیش بینی می‌کند این نرخ اندکی کمتر از ۲ درصد در این منطقه باشد.

رویترز افزود، در این بستر افزایش فشار تورمی، بانک مرکزی اروپا هفته گذشته تصمیم گرفت تا پایان سال جاری میلادی، برنامه بازخرید ۲۶۰۰ میلیارد یورو دارایی‌های ثابت را متوقف کند و نرخ بهره را بعد از تابستان ۲۰۱۹ افزایش دهد.

در خصوص آلمان، شمار متقاضیان کار در ماه اکتبر کاهش یافت، که از سلامت نخستین اقتصاد اروپا حکایت دارد. نرخ رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ قرار است در ۱۴ نوامبر آینده اعلام شود.

انتهای پیام/

نرخ تورم سالانه در آلمان در اکتبر گذشته افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار