یکی از مقامات کاخ سفید گفته است رئیس‌جمهور آمریکا تمایل زیادی به بهبودی روابط شخصی‌اش با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین دارد.

یک مقام آمریکایی: ترامپ به دنبال بهبودی روابط شخصی‌اش با شی جین پینگ است نه حل مسئله جنگ تجاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آکسیوس به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: به رغم تحولات اقتصادی و وقوع جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که از ماه ژوئیه آغاز شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تمایل زیادی به بهبودی روابط شخصی‌اش با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دارد.

در همین حال، گفته می‌شود علی‌رغم جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تیم ترامپ انتظار زیادی از جلسه  برنامه‌ریزی شده میان روسای جمهور دو کشور که قرار است ماه آینده در حاشیه نشست گروه 20 [جی 20] در بوئنوس آیرس برگزار شود، ندارند. این در حالی است که  برخی منابع خبری معتقدند هدف اصلی نشست آتی ترامپ و شی جین پینگ برقراری مجدد و ارتقای روابط اقتصادی دو کشور پس از وقوع جنگ تجاری است.

یک مقام کاخ سفید که نامی از وی برده نشده است به آکسیوس گفت: این جلسه سران دولتی است نه یک جلسه تجاری. ترامپ به دنبال برقراری جلسه ای برای بهبودی روابط شخصی با رئیس جمهور شی است نه جلسه ای که در آن جزئیات تجاری مورد بررسی قرار بگیرد. در حال حاضر، یک مبنای مشترک برای این دیدار وجود ندارد.

دونالد ترامپ از 24 سپتامبر بزرگترین بخش از تعرفه های جدید بر واردات کالاهای چینی را که 200 میلیارد دلار بود، اعمال کرد. واشنگتن هشدار داده است که می تواند تعرفه های مشابه 267 میلیارد دلاری دیگری را بر محصولات و خدمات چینی اعمال کند.

تحلیلگران اقتصادی هشدار دادند ادامه روند اقدامات آمریکا علیه چین ممکن است پکن را به ارائه یک بسته تحریمی برای مقابله با واشنگتن وادارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار