نماینده مجلس با بیان اینکه دژپسند انسانی پاکدست و متخصص است، گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد برای چالش‌های وزارت اقتصاد برنامه دارد.

دژپسند برای چالش‌های وزارت اقتصاد برنامه داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید به عنوان بازوی اقتصادی دولت به عنوان دستگاه اصلی سیاست گذاری دولت باید توان ایجاد هماهنگی بین دستگاه هاو نهاد ها را داشته باشد؛ اگرچه اعتقاد دارم این در شان وزارت اقتصاد نیست که بین چند دستگاه هماهنگی ایجاد کند بلکه باید کارآمدی نظام اقتصادی را در شرایط سخت نشان دهد. ما در این وزارت خانه نیاز به مدیری پاکدست متخصص و کارآمد داریم که بتواند بحران‌های اقتصادی کشور را به نحو احسن مدیریت کند.

وی در ادامه در تشریح برنامه های دژپسند عنوان کرد: آقای دژپسند انسانی با کارنامه خوب و تجربه مناسب برای مدیریت اقتصادی کشور است. ایشان از رزمندگان دفاع مقدس است ایشان فردی متخصص در اقتصاد است که خلاق و همسو با دولت است ایشان سوابق مدیریتی خوبی دارد آقای دکتر از چالش‌های پیش‌روی وزارت اقتصاد مطلع و برای آن ها برنامه دارد و راه حل این چالش ها در برنامه شان دیده شده است.ارتقاء عملکرد نظام اقتصادی، تقویت نظام اقتصادی، کمک های اقتصادی، افزایش سهم درآمدهای غیر نفتی در بودجه، تسهیل و روان سازی خصوصی سازی، افزایش صادرات غیرنفتی و مدیریت در تامین کالاهای اساسی از اهم برنامه های وی در وزارت اقتصاد است. در بین چهار وزیر در برنامه های ایشان هیچ موردی مبنی بر مغایرت با اسناد بالادستی دریافت نشده است.

علیجانی در خصوص اجرای برنامه های مالیاتی در وزارت اقتصاد اظهار کرد: در برنامه وی ، پیاده سازی نظام مالیاتی، سیاست خود اظهاری مالیاتی و اشراف مالیاتی برای ارتقای اثربخشی نظام مالیاتی دیده شده است. نظارت بر عملکرد شرکت های واگذار شده در چارچوب قراردادهای منعقده و کاهش تصدی گری دولت و تقویت شورای رقابت و بخش خصوصی و خصوصی سازی اثر بخش از برنامه های مهم ایشان است .

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار