سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۷ هزار گردشگر سلامت از خدمات استان بهره‌مند شده اند.

بهره مندی ۷ هزار گردشگر سلامت از خدمات استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در دومین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان گفت: به منظور ارتقا کمی و کیفی خدمات در گردشگری سلامت، آموزش دست اندرکاران این حوزه اعم از پزشکان و تمامی گروه‌های پزشکی، کارکنان مراکز درمانی و کارکنان شرکت‌های گردشگری سلامت، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند ب ضروری است.

وی با بیان این که اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه گردشگری سلامت قابل تقدیر است، گفت:تهیه و تصویب ۱۰ اولویت گردشگری سلامت، تعیین تعرفه‌های گردشگری سلامت در بخش دولتی و عمومی، ایجاد واحد پذیرش بیماران بین المللی iPD در ۱۲ بیمارستان، ایجاد سامانه ثبت نام بستری در مراکز بیمارستانی و ارتقاء هتلینگ در بیمارستان‌های دارای iPD در ۶ ماهه از جمله آن هاست که منجر به خدمات رسانی به بیش از ۷ هزار گردشگر سلامت در استان شد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: اطلاع رسانی به گردشگران خارجی از دیگر نکات ضروری است که باید با معرفی صفحه گردشگری سلامت دانشگاه به عنوان مرجع اطلاع رسانی رسمی در حوزه گردشگری سلامت، اطلاع رسانی در کشور‌های هدف، اطلاع رسانی در مبادی ورودی، اطلاع رسانی در محل‌های اسکان و سایت‌های راهنمای گردشگری و بلاخره اطلاع رسانی در سطح شهر؛ محقق شود.

حسینی، ارتقا سایت گردشگری سلامت استان با همکاری همه اعضا کمیته و سایر دستگاه‌های و مراکز دولتی و غیر دولتی و همچنین قرار دادن صفحه و سایت گردشگری سلامت استان در فضای مجازی و تشکل‌های اجتماعی از دیگر موارد ضروری در این حوزه است.

وی با تاکید بر این که مشهد مقدس دارای ظرفیت بسیار بالایی در خصوص توسعه و جذب گردشگر سلامت است؛ گفت: گردشگر سلامتی که در دنیا ۱۰ درصد سود گردشگری را به خود اختصاص می‌دهد، ولی ما اکنون از آن بی بهره ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: حجم گردشگران مذهبی مشهد، دارا بودن ساختار قوی بیمارستانی، وجود نیروی توانمند و متخصص، فضای معنوی در حوزه سلامت معنوی بدلیل بارگاه منور رضوی، ارزان بودن خدمات پزشکی از دیگر ظرفیت‌هایی است که امکان جذب و توسعه گردشگرسلامت را فراهم می‌سازد.

حسینی تصریح کرد: امروز ۳۷ درصد گردشگران جهان را گردشگران مذهبی تشکیل می‌دهند و در ایران مشهد کانون و مرکز گردشگری دینی است به گونه‌ای که در سال گذشته، ۳۱.۵ میلیون زائر را پذیراست

وی گفت:. خراسان رضوی رتبه نخست مسیر‌های گردشگری را دارد و از ۱۰۰۱ مسیر گردشگری کشور ۲۴۰ مسیر آن در خراسان رضوی است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این استان با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰ اثر ثبت شده میراث فرهنگی رتبه دوم کشور را داراست.

حسینی افزود: این ظرفیت‌ها از یک سو و مداخلات لیدر‌ها و واسطه‌های غیر حرفه‌ای و غیرقانونی از دیگرسو، ضرورت تمرکز و برنامه ریزی دستگاه‌ها را در حوزه گردشگری سلامت مضاعف می‌سازد و لذا کمیته گردشگری سلامت برای افزایش مزیت‌ها این بخش و نیز نظارت و جلوگیری از مداخله گران غیر حرفه‌ای و غیر قانونی به صورت جدی کار را پیگیری خواهد نمود.

انتهای پیام//ف.ن
 

مشهد مقدس دارای ظرفیت  بالا در خصوص توسعه و جذب گردشگر سلامت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.