براساس نظرسنجی جدید، تائید صلاحیت برت کاوانا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا باعث تمایل بیشتر افراد برای رای دادن به دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره شده است.

انتخاب ترامپ که به زیان جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره تمام می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد درگیری‌ها بر سر تائید صلاحیت برت کاوانا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا موجب شده تا مردم این کشور تمایل بیشتری برای رای دادن به دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره داشته باشند.

براساس نظرسنجی یو اس ای تودی و دانشگاه سوفولک 35 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند تائید صلاحیت کاوانا باعث افزایش تمایل آنها به رای دادن به دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی میان دوره‌ای کنگره در سال میلادی جاری شده است. فقط 27 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که تائید صلاحیت نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، آنها را به رای دادن به نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ترغیب کرده است.

37 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند تائید صلاحیت برت کاوانا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا تاثیری بر تصمیم آنها در رای دادن در انتخابات میان دوره‌ای کنگره نداشته است.

پس از آنکه سه زن به طور جداگانه برت کاوانا را متهم به سوءاستفاده جنسی کردند، موضوع تائید صلاحیت او تبدیل به موضوعی جنجالی شد. کاوانا به شدت تمامی اتهامات مطرح شده را رد کرد. تحقیقات اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، درباره اتهامات مطرح شده علیه نامزد عضویت در دیوان عالی به نتیجه‌ای نرسید و سنای این کشور رای به تائید صلاحیت او داد. دموکرات‌ها اعلام کردند تحقیقات انجام شده در این خصوص به  اندازه کافی جامع و کامل نبوده است.

بنابر نتایج نظرسنجی یو اس ای تودی، 33 درصد از پاسخگویان اعلام کردند تائید صلاحیت کاوانا موجب عصبانیت آنها شده است با این حال 26 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از تائید صلاحیت کاوانا ابراز خوشحالی کردند. همچنین تنها 6 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یو اس ای تودی اعلام کردند این موضوع تاثیری بر انتخاب آنها برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره نداشته است. 45 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، تائید صلاحیت برت کاوانا را مسئله‌ای بد دانسته ولی 35 درصد آن را موضوعی خوب عنوان کردند.

نظرسنجی دانشگاه سوفولک و یو اس ای تودی در میان نزدیک به هزار نفر در فاصله زمانی 18 تا 22 اکتبر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار