بیش از ۳۰ نفر از کسانی‌که در جریان رای‌گیری نهایی تایید صلاحیت نامزد دیوان عالی آمریکا در سنا، به این موضوع اعتراض داشتند، توسط پلیس دستگیر شدند.

دستگیری بیش از 30 نفر از معترضان به انتصاب کاوانا در صحن سنابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش‌ها حاکی از آن است بیش از 30 نفر از کسانیکه تلاش داشتند در جریان رای‌گیری نهایی سنا در روز شنبه برای تائید صلاحیت برت کاوانا به منظور عضویت در دیوان عالی آمریکا اختلال ایجاد کنند، دستگیر شدند.

معترضان به انتصاب کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا که از لژ بالایی سنا در حال تماشایی جریان رای گیری نهایی بودند، با فریادهای خود و سر دادن شعارهای «ننگ بر شما» و «من با او موافق نیستم» در طول رای‌گیری از این قسمت خارج شدند.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اداره رای گیری کاوانا را برعهده داشت، چندین بار با کوبیدن چکش خود بر روی میز تلاش کرد تا معترضان را وادار به سکوت کند.

نیروهای پلیس کنگره معترضی را که از لژ بالایی فریاد من با او موافق نیستم، را سر می‌داد با توسل به زور از سالن خارج کردند. همچنین یک معترض دیگر سناتور جف فلیک، نماینده آریزونا را در زمان رای دادن او با فریاد فردی بزدل صدا کرد. دیگر معترضان نیز فریادهای شرم بر شما باد را خطاب به نمایندگان سنا سر می‌دادند. فریادهای معترضان در مخالفت با تائید صلاحیت کاوانا حتی پس از بیرون کردن آنها از لژ بالایی سنا ادامه داشت تا جائیکه معاون رئیس جمهور آمریکا خواستار اقدامی در این باره شد.

یکی از فعالان که در جریان این اعتراضات در مجلس سنا دستگیر شد در این باره اعلام کرد آنها تصور می‌کنند ما در برابر توسل آنها به نیروهای پلیس برای از بین بردن حقوق خود سکوت خواهیم کرد. زمان ادب نگه داشتن برای ما خیلی وقت است به پایان رسیده است و عدالت کاوانا بهتر است برای اعتراضات و اختلالات بکار رود. زیرا تا زمانیکه در قدرت است ما با همه اقدامات او مقابله خواهیم کرد. شرم بر هر کسی باد که از او حمایت کرد.

همچنیت پلیس آمریکا اعلام کرد بیش از ۱۰۰ معترض به انتصاب برت کاوانا به عنوان عضو جدید دیوان عالی آمریکا بازداشت شدند. روز گذشته وقتی خودروی ترامپ در حال حرکت بود شماری از معترضان به این انتصاب در مسیر حرکت خودروی ترامپ تجمع کردند. آن‌ها یک صدا شعار می‌دادند "ننگت باد". خودروی ترامپ با فاصله اندکی از معترضان عبور کرد، اما فریاد‌های "ننگت باد" همچنان ادامه داشت. آن‌ها می‌گفتند ما به کاوانا "نه" می‌گوییم و"دموکراسی کجاست!" آن‌ها فریاد می‌زدند "این دموکراسی نیست"!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار