مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تولید ۲۰ میلیارد تومان علوفه در مراتع استان خبر داد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:با بهره برداری از مراتع احیا شده حدود 20 میلیارد تومان به اقتصاد بهره برداران و دامدارن استان کمک می شود. 

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از 440 هزار هکتار از عرصه های مرتعی استان که در سنوات گذشته از محل اعتبارات دولتی و با مشاركت بهره برداران عرصه های مرتعی احياء و اصلاح شده است،افزود: جهت بهره برداری و تعليف دام مرتع داران صاحب نفع استان از اول آبان ماه با توجه به تعيين ظرفيت به عمل آمده مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

نصرآبادی با بیان اینکه احيا عرصه های مذكور علاوه بر حفاظت خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احيا مراتع، بهبود وضعيت پوشش گياهی، حفظ منابع آب و خاک، جلوگيری از فرسايش خاک و بهبود عوامل زيست محيطی محقق گشته ،گفت:اين امر موجب افزايش توليد علوفه خشک و بالطبع علوفه قابل برداشت به ميزان 27.3 هزار تن به ارزش ريالی  195 ميليارد ريال شده و همچنين منجر به بهبود وضعيت معيشتی و اقتصاد بهره برداران مرتعی استان می شود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود:حدود 300 هزار واحد دامی متعلق به 6 هزار و 250 خانوار مرتعدار و دامدار روستايی و عشايری است.

انتهای پیام/غ

۲۰ میلیارد تومان علوفه در مراتع خراسان جنوبی تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.