رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ همیار طبیعت در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حسینی، رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:همیار طبیعت طرحی برای مشارکت مردم در حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی است که در خراسان جنوبی نیز ۴ هزار و ۷۲۲ همیار طبیعت داریم.


وی افزود: در طرح همیار طبیعت، اعضاء در سه سطح دانش آموزی، مروج و محافظ گروه بندی می‌شوند.


حسینی گفت: از ۴ هزار و ۷۲۲ همیار طبیعت، ۳ هزار و ۸۲۳ نفر در بخش دانش آموزی کلیه سطوح هستند، ۴۶۷ نفر مروج که دانشجویان، طلاب، اساتید، مدرسین، دهیاران و سایر اقشار هستند و ۴۲۳ نفر محافظ افتخاری می‌باشند که بیشتر آن‌ها مجریان و بهره برداران طرح‌های منابع طبیعی هستند.


وی افزود: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در زندگی انسان‌ها و سایر موجودات و گستردگی این عرصه که بیش از ۸۰ درصد مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تنهایی قادر به حفظ و احیاء منابع طبعیی نمی‌باشد و این امر مستلزم مشارکت همگانی است در همین راستا طرح همیار طبیعت در سال ۸۶ به استان‌ها ابلاغ شد.


رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت::اهداف این طرح ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء عرصه‌های منابع طبیعی، کمک به توانمندسازی و ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه‌های منابع طبیعی در جهت مدیریت پایدار منابع طبیعی است.


حسینی افزود: در این طرح افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه در قالب همیار طبیعت سازماندهی می‌شوند تا بر اساس آموزش‌هایی که می‌بینند در پیشبرد اهداف همکاری کنند.


حسینی وظایف همیاران طبیعت را نیز شامل تلاش در جهت توسعه فرهنگ منابع طبیعی، شرکت در کلاس‌های آموزشی و ترویجی، همکاری در صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، شناسایی و معرفی افراد علاقمند، همکاری و اطلاع رسانی در زمینه تخریب منابع طبیعی و آتش سوزی و آفات از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ دانست.


وی اعلام کرد: نحوه عضویت در این طرح نیز با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان و تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک است.
انتهای پیام/ب


بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ همیار طبیعت در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار