یک فوق تخصص قرینه گفت: مهمترین عاملی که باعث تنبلی چشم در کودکان می شود، بالا بودن نمره چشم است عدم تشخیص و درمان به توقع، موجب بروز تنبلی چشم در کودکان می شود بهترین زمان معاینه چشم دوره نوزادی 6 ماهگی، 3 سالگی و 5 سالگی است.

دکتر محمد رضا فرتورک زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه چشم با کار طبیعی، رشد طبیعی هم خواهد داشت افزود: اگر چشم انسان در دوران نوزادی و کودکی به دلایلی مانند افتادگی پلک ، نمره بالای چشم، آب مروارید و لک قرنیه نبیند، عصب بینایی و مراکز بینایی در مغز رشد کامل نخواهد داشت.
وی ادامه داد: چنین فردی در بزرگسالی پس از بلوغ به جای 10 خط، 2 تا 5 خط و حتی گاهی یک خط را می بیند که این حالت تنبلی چشم اتلاق می شود.

* سن 9 سالگی حداکثر سن مداواي تنبلی چشم است
این فوق تخصص قرنیه با تاکید بر اینکه تنبلی چشم، زمینه عصبی و سیستم ساختمانی دارد که در اثر عدم رشد کامل ایجاد می شود گفت: پس از 9 سالگی که حداکثر سن مداوای چشم است، این مشکل دیگر درمان نمی شود،بنابراين  تشخیص و درمان به موقع این عارضه از اهمیت خاصی برخوردار است.
عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بالا بودن نمره چشم را مهمترین عامل بروز تنبلی چشم در کودکان دانست و افزود: در این موارد کودک به استفاده از عینک نیاز دارد ، اما چون تشخیص داده نمی شود یا درست درمان نمی شود، چشم کودک دچار تنبلی می شود.
فرتوک زاده خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید، کودک هرگز به شما نخواهد گفت که من اشیاء و اطراف را خوب نمی بینم ، زیرا به نظر او همه افراد همان طوری می بینند که او می بیند، به همین دلیل لازم است او را به صورت دوره ای برای معاینه چشم نزد چشم پزشک ببرید تا در صورت وجود اشکال در بینایی، تشخیص داده شود.
این جراح چشم پزشک گفت: بهترین زمان برای معاینه چشم در کودکان دوره نوزادی،‌6 ماهگی ، 3 سالگی و 5 سالگی است./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدبیات
۱۴:۴۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
باسلام وعرض ادب من تنبلی چشم دارم خواهش میکنم بهم کمک کنید جوان 25 ساله ام
Iran (Islamic Republic of)
احمدبیات
۱۴:۴۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
باسلام وعرض ادب من تنبلی چشم دارم خواهش میکنم بهم کمک کنید جوان 25 ساله ام
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۰:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۶
سلام و عرض ادب خدمت اقای دکتر
خواستم خواهش کنم ادرس مطبتون روبهم بدید باتشکر
Singapore
safura
۲۳:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۴
ﺳﻼﻡ
ﻣﻦ ﺍﺯ ﻭﻗﺘﯽ ﭘﻴﺎﻡ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﺩﺍﺭﻡ ﮔﺮﻳﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ
ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﻳﻪ ﺳﺮﯼ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺗﮑﺬﻳﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﺗﻮﺭﻭﺧﺪﺍ ﻣﻦ و ﺍﺯﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﺪﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﻴﻢ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺎ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺴﯽ ﺗﺒﺎﻩ ﻣﻴﺸﻪ
ﻫﺮﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻡ ﻣﺸﮑﻞ ﭼﺸﻤﺎﻡ ﻣﺎﻧﻊ ﻣﻴﺸﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﻃﺎﻗﺘﻢ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪﻩ
Iran (Islamic Republic of)
مجيد دشتي مخترع دستگاه چشم الماس
۱۸:۱۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
با سلام وادب واحترام . آقاي دكتر محمد رضافرتورك زاده نوشته اند حداكثر سن درمان تنبلي چشم تا 9 سالگي است ولي با مطالعات وتحقيقات 18 ساله من و بااختراع دستگاه چشم الماس (جهت درمان تنبلي چشم در هرسني ) همه افراد و درهمه سني تنبلي چشم با اين دستگاه صددرصد درمان مي شوند.هر پزشكي هم منكر اين دستگاه هست با شماره من تماس بگيرد. 09137752186
آخرین اخبار